Avatar billede miss-g Seniormester
12. april 2004 - 14:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sygate - backtrace og Stop all active response?

Jeg har bare lige et spørgsmål omkring sygate.

Når den står og blinker rødt, og nogen prøver at scanne min computer, hvad sker der så rent fysisk?

BLIVER den scannet, eller blokerer sygate?
Og hvad betyder det, når jeg trykker "stop all active response" - er det først der scanningen udefra stopper?

"De" skal da ikke have lov til noget som helst! Er det noget der er instillet forkert - eller er alt som det skal være?
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:27 #1
Her kan du læse hvad der sker når du bruger backtrace.
http://smb.sygate.com/support/documents/spf/SPF_WebHelp/SPF55.htm
Monitoring Your System: Logs >>> Back Tracing Logged Events
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:28 #2
Hvad var det jeg svarede på der.. :-/
Du kan garanteret også læse hvad 'stop all active response' gør.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. april 2004 - 14:30 #3
Der står blot "om det blinkende ikon"
- An attack has been recorded on your computer in the Security Log.

Og at man skal/kan dobbeltklikke på ikonet for at åbne logfilen.

Synes ikke der er en forklaring på om man ren faktisk bliver scannet?
Avatar billede miss-g Seniormester
12. april 2004 - 14:32 #4
Ved godt hvad hvad funktionen backtrace gør *S*
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 14:44 #5
ja, ved heller ikke rigtig hvad jeg svarede på i første indlæg.

Hvis du scanner dine porte på f.eks. https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 så vil den fortælle dig om dine porte er closed eller stealth.
Er de stealth reagere de overhovedet ikke på scanningen, er den closed reagere den og fortæller den er lukket.
Så dine porte BLIVER scannet og sygate blokere ved at have alle porte som stealth, hvis den er sat op til det.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. april 2004 - 15:56 #6
Har prøvet at teste på én eller anden side - med sygate kørende og uden.

Med sygate kørende sagde den "Stealth" og kunne ikke fiske nogle oplysninger ud af computeren.

Men synes bare det er irreterende at den blinker så tit - kan man så i det mindste ikke sætte den til ikke at vise det/blinke?
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 21:35 #7
I options... general... kan du fjerne sit sygate ikon fra systray, eller højreklik på ikonet og vælg 'hide system tray icon'.
Avatar billede miss-g Seniormester
12. april 2004 - 21:37 #8
Godt - men fik jeg svar på hvad det betyder, når man trykker "stop all active response" ?
Avatar billede knighten Nybegynder
12. april 2004 - 21:42 #9
Her er sygates definition på active response.

The ability to automatically block the IP address of a known intruder for a specific amount of time. The amount of time that the Sygate Personal Firewall blocks the IP address can be modified to any interval from 1 to 65,000 seconds

ref: http://smb.sygate.com/support/documents/spf/SPF_WebHelp/SPF55.htm
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2004 - 12:35 #10
Takker
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2004 - 12:35 #11
Lægger du et svar *S*
Avatar billede knighten Nybegynder
13. april 2004 - 15:11 #12
Det gør jeg... er glad for du kunne bruge noget af det til sidst.. :)