Avatar billede spif Nybegynder
11. april 2004 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

formatering af dato vha XSLT

Hej eksperter

Jeg har følgende element i mit xml dokument:

<dc:date>2004-04-10T00:16:06+01:00</dc:date>

Hvordan kan jeg via XSLT lettest formatere den dato til fx. følgende format (dd.MM.YY) 10.04.04 ?

på forhånd tak
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. april 2004 - 02:03 #1
dato er et hyr.

jeg plejer at lave flere underelementer således

<dato>
  <dag>
  </dag>
  <maaned>
  </maaned>
  <aar>
  </arr>
</dato>

så kan du nemlig bruge concat metoden der er indbygget til at formatere som du vil således:

<xsl:value-of select="concat(Dag, '. ', Maaned, ', ', Aar)"/>
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. april 2004 - 02:20 #2
hvis du ikke vil have den løsning tror jeg du kan lave kombinationer af substring. Men den er lidt usikker hvis der bare bliver ændret en smule i formatet.
Avatar billede spif Nybegynder
13. april 2004 - 13:36 #3
æv jeg havde håbet på, at det var lidt lettere og mere sikkert, men du skal da have point aligevel. tak for hjælpen
Avatar billede spif Nybegynder
13. april 2004 - 13:36 #4
tak for hjælpen
Avatar billede spif Nybegynder
13. april 2004 - 13:42 #5
jeg har lidt problemer med at acceptere dit svar.. prøv lige at skriv et nyt svar, så du kan få dine point
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. april 2004 - 16:13 #6
svar...
Avatar billede spif Nybegynder
13. april 2004 - 21:37 #7
..nu har jeg trykket på 'accepter' 40 gange og der sker ikke noget..hvad gør jeg galt?
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. april 2004 - 23:07 #8
no idea...men nevermind. Når du finder ud af det en dag kan du jo give mig point ;)
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. april 2004 - 12:27 #9
hehe har lige selv accepteret svar. Det er nok fordi du ikke har markeret mit brugernavn i venstre side...hvis man ikke gør det så accepterer den ikke svaret.
Avatar billede spif Nybegynder
14. april 2004 - 16:54 #10
ahh så kan jeg bedre forstå..