Avatar billede jkmedia Nybegynder
08. februar 2001 - 17:37 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Hvor downloader man Linux??

Hej, jeg har fået af vide at Linux er et gratis sytesystem, og man bare kan downloade det fra internettet!!
Men hvor er det lige at man kan downloade det??
Håber i kan hjælpe mig!!
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. februar 2001 - 17:42 #1
Den eneste du SKAL bruge er
http://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/redhat/redhat-7.0/iso/7.0-i386-respin-disc1.iso
docs er gæt selv.
powertools er (vistnok) en udgave med lidt andre standard-opsætninger.
SRPM er source-filer.
disc2 er ekstra-sw til disc1
upgrade er en opgradering af et par bugs.
\"ja\" er japansk udgave.
Avatar billede fmll Nybegynder
08. februar 2001 - 17:43 #2
Du kan finde det på www.tucows.dk.
Avatar billede dr-dew Nybegynder
08. februar 2001 - 17:50 #3
Tjek også http://www.linuxiso.org

Der kan man downloade mange forskellige former for Linux.

// Dr. Dew

Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 18:01 #4
Du skal downloade udgaven på hindu, det skulle være den der kører mest fejlfrit..
Avatar billede mick.ftw Nybegynder
08. februar 2001 - 18:19 #5
Til gengæld skulle udgaven på urdu have flere drivere
Avatar billede dr-dew Nybegynder
08. februar 2001 - 21:29 #6
En version der er værd at anbefale er Linux Mandrake 7.2.

Den er MEGET let at installere og bruge. Bemærk dog at dansk installation kan tage noget længere tid end en dansk version.

// Dr. Dew
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
09. februar 2001 - 17:09 #7
Nu hvor spørgsmålet er oppe, hvor kan man egentlig downloade en Suse linux 7.0 PowerPC iso?
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
10. februar 2001 - 16:22 #8
Vendt til på mandag (12/02-2001)!
Så kan du downloade SuSE 7.1... Det er den første og enste der bruger kernel 2.4
Red Hat vil også meget snart komme med deres (De beta tester iøjeblikket)
Mandrake linux er nok den letteste at give sig i kast med...

SuSE: (kender narturligvis ikke stedet hvor den nye SuSE kommer til at ligge)
ftp.suse.com/pub/suse/i386

Red Hat:
Hvis du har brænder
ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.0/iso/7.0-i386-respin-disc1.iso
ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.0/iso/7.0-i386-respin-disc2.iso

Hvis du ikke har brænder:
ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-7.0/i386

Mandrake:
hvis du har brænder:
http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/iso/Mandrake72-ext.iso
http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/iso/Mandrake72-inst.iso

har du ikke brænder

http://ftp.net.uni-c.dk/pub/linux/mandrake/7.2/i586/
Avatar billede shadowsurfer Nybegynder
10. februar 2001 - 16:25 #9
Jeg har selv kørt Mandrake linux 7.0, 7.1 og 7.2
Dem har jeg været meget glade for... lette at gå til, unden den sætter grænser for hvad man kan (som Corel Linux gør det)

Hvis du gerne vil køre den nye kernel men ikke ved noget om linux... så prøv SuSE 7.1 som kommer på mandag (12/02-2001)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
24. april 2001 - 21:45 #10
Den nemmeste Linux jeg har set er Corel Linux 2ED

Hentes her som en ISO fil og brændes med f.eks. Easy Creator

http://linux.corel.com/download/

Det er PlugAndPlay hvis du kan boote på din CD. Ellers køre den \"en AutoRun\" og du får lov at lave en bootdiskkette

Mvh. Blueyed1