Avatar billede dennismp Nybegynder
07. april 2004 - 15:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Når svar afvises

Kunne der ikke tilføjes et tjek, når folk tildeler sig selv point for deres eget spørgsmål, således at de opfordres til at begrunde hvorfor de syntes at spørgsmålet ikke er besvaret.

En gut har lige afvist 2 svar, selvom han modtog adskillelig løsningsforslag (som rettede syntaxfejlen) men alligevel har han, uden grund afvist svarene.

Omvendt så bør folk holde sig "on-topic" fra spørgerens side. Når man besvarer et spørgsmål, så er det ærligt talt lidt træls at skulle sidde og kode resten af hans program, fordi han ikke selv har lyst til at prøve.

Jeg er egenlig ligeglad med points - men da eksperten er baseret på dette, så er det vel reelt nok at folk tager pointuddelingen seriøs. Hvis man ikke har lyst til at give point for at spørgsmål, så lad vær med at sætte nogen på højkant.

Måske kunne man tilføje en "afgift" når man giver points til sig selv, således at f.x 25% af dem mistes.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. april 2004 - 15:32 #1
der er ingen der tvinger dig til at kode resten af hans program.
Avatar billede espersen Novice
07. april 2004 - 15:35 #2
så er der en "anmeld misbrug" som du fint kan bruge - denne er nok kilden til dit indlæg ;: http://www.eksperten.dk/spm/486440

og det ser underligt ud at han ikke begrunder sine afvisninger.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2004 - 15:35 #3
jeg ved ikke om der skal indføres et direkte tjek. men ja det er træls at folk beholder deres point selv med mindre man selv har sagt at det er ok
Avatar billede espersen Novice
07. april 2004 - 15:39 #4
Ideen med afgift er da ikke dum; omvendt vil det da være træls at miste fx. 25% i tilfælde af at man må lukke spm. pga. ingen (korrekte) svar.
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. april 2004 - 15:44 #5
Eller det var måske en opgave for coadmins, for listerne med  oprettede og besvarede tråde er næsten ens! Hvis det er ovennævnte bruger.
Eller også kan karma funktionen bruges her.
dennismp> det med 25% - så skal han betale for at være herinde;)
Avatar billede peet-49 Novice
07. april 2004 - 16:01 #6
Jeg har ikke oplevet, at en anmeldelse har givet pote endnu.
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. april 2004 - 16:05 #7
riversen: Korrekt. Men jeg syntes nu stadig at folk skal blive "on-topic". Så må de lave et nyt spørgsmål som dækker det de ønsker at vide. At komme med flere ikke-relateret spørgsmål i samme "tråd" syntes jeg er useriøst overfor dem der prøver at hjælpe. Det er svært at hjælpe hvis der liige kommer lidt mere. Jeg bruger fx. eksperten et par timer og har ikke tid/gider ikke at bruge dage på at kode folks ting færdige..

espersen: Det var nu med vilje jeg ikke gav et link, for at undgå at det bliver personligt :). Ideen var mere at enten (som magictouch foreslår) at coadmins lige holder øje med den slags (eller evt systemet holder øje med at hvis en person gør det f.x 5 gange, så skal en coadmin tjekke efter) eller indføre en afgift (jeg bor jo i danmark, afgifter er løsningen :))

Det kan godt være at 25%  er for meget. Man kunne self. sige 10% men mindst 10 points (og hvis spørgsmålet giver 5 point, så er det alle points allievel).. Eller hvad ved jeg. Det var bare en idé jeg fik, da jeg blev irriteret og ville dele (ideen) med jer.
Avatar billede espersen Novice
07. april 2004 - 16:30 #8
uha nej ; smed heller ikke linket for at det skulle blive personligt / rette fokus på den aktuelle opretter. Snarere for at underbygge.

Jeg kan alt for godt følge din frustration over netop det spm. ! Opretter melder desuden ikke tilbage på gizmo123's ønske om yderligere info.
Avatar billede riversen Nybegynder
07. april 2004 - 17:22 #9
dennismp: kan ikke se hvorfor hjælp til at programmere noget er off-topic. At et spørgsmål evt. skulle tage en anden drejning, end der først bliver lagt op til, kan jeg ikke se som et problem.
Avatar billede dennismp Nybegynder
07. april 2004 - 19:16 #10
Jeg kan bare godt lide at spørgsmålet passer med indholdet. En drejning tolk jeg, at der er en sammenhæng fra det oprindelig spørgsmål og drejningen (fx. det starter med hvordan koder jeg det og kommer så til at handle om databasen for at få det data der kræves).. Men nye spørgsmål syntes jeg er "irriterende".

Eksempel:
1) Et spørgsmål
2) Problemet løses
3) Nyt spørgsmål
4) Det bliver også løst
5) "Jeg skal bruge en ny fil der gør dit og dat"
6) Jeg har ikke tid/lyst.

Nu har jeg ikke besvaret (det sidste) spørgsmål(et), og vil derfor vil nogle folk ikke give points. IMHO, så bør vedkommende overveje at stille "dit-og-dat"-spørgsmålet fra start af.

.. Men altså, jeg er klar over at jeg jo bare kan lade være med at besvare spørgsmål i første omgang eller stoppe når jeg ikke gider mere. Det er ikke noget jeg render rundt og gider at spekulere på (og da jeg sjældent er aktiv her gør problemet jo bare mindre for mit vedkommende).

Jeg ville bare påpege hvad jeg tror der er / kunne blive et problem for eksperten.dk - og dele den idé jeg fik. Intet revolutionerende. (Men jeg aner ikke om de overhovedet kigger her).

Tak for jeres tid / input.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2004 - 16:46 #11
Jeg er helt enig i at oprindeligt udlovede point bør gives når det
oprindelige spørgsmål er besvaret.

Hvis der efter et svar er fundet kommer nye spørgsmål (som er et reelt nyt
spørgsmål og ikke bare en uddybning af svaret) så bør der principielt
oprettes et nyt spørgsmål eller som minimum bør point øges.

Dem der ikke kan finde ud af det klikker du på deres bar ude til højre
og giver dem den karma de fortjener !
Avatar billede dennismp Nybegynder
13. august 2004 - 19:25 #12
Lukker (det er vist på tide)