Avatar billede firmaside Nybegynder
06. april 2004 - 20:33 Der er 11 kommentarer

Automatisk tilmeldings system til danske søgemaskiner ?

Jeg leder efter en som kan hjælpe med at lave, eller har lavet et system, hvor man automatisk kan tilmelde sin side til de danske søgemasiner, håber der er en som kan hjælpe.
Avatar billede espersen Novice
06. april 2004 - 20:38 #1
læs Bufferzones artikler om emnet ; der er ikke en nem løsning
http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2004 - 20:39 #2
Kun en kommentar.

Jeg arbejder bl.a. med søgemaskineoptimering og jeg vil aldrig anbefale at anvende disse automatiske tilmeldere. Hvis man kikker i sin logfil, vil man se at 95 % af trafikken kommer fra 1 til 3 søgemaskiner og resten stort set ikke give noget som heldst. Det kan derfor ikke betale sig at anvende en maskine, der gennemsnits tilmelder til mange maskiner. I stedet for bør man tilmelde i hånden og koncentrere sig om at tilmelde ordentligt til de ganske få maskiner der faktisk giver trafik. Du vil også se at flere af de store søgemaskiner faktisk laver tinf der gør det umuligt at tilmelde maskinelt.
Avatar billede firmaside Nybegynder
06. april 2004 - 20:48 #3
Det er jeg sikekr på du har helt ret i, men nu er problemet at vi skal timelmde mellem 20 - 30 sider hver måned og det betyder ikke så meget om der kommer så meget trafik fra alle søgemaskinerne, bare de ligger der. så det jeg har behov for er et værktøj som kan klare arbejdet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2004 - 22:01 #4
Så bør du lave et værktøj der er specefikt tilpasset de få søgemaskiner der givertrafik. Du skal vide at det faktisk er de færreste søgemaskiner det er nødvendigt at tilmelde siderne enkeltvis til. De eneste det kan betale sig at gøre det til er altheweb (FAST) og altavista, resten finder mig bekendt selv tilføjede siger.
Avatar billede firmaside Nybegynder
06. april 2004 - 22:23 #5
Du ved ikke om der findes nogle systemer eller sider, hvor man kan gør det fra, så jeg er fri for at skal til at få udviklet et ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. april 2004 - 01:01 #6
Der findes masser af forskellige autosubmittere, men ingen af dem er noget værd, mig bekendt.
Avatar billede firmaside Nybegynder
07. april 2004 - 08:12 #7
Jeg siger heller ikke de skal være noget værd, jeg skal bare bruge en dansk autosubmitter, ved du hvor jeg kan finde en ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. april 2004 - 10:05 #8
Hvor mange søgemaskiner er der i Danmark? Meget få.
I Danmark anvendes der for det meste søge indekser, og
så skal du lave en individuel registrering af dine websites.

Link til info: http://www.internetstart.dk/sogning/denmark.asp

/per
Avatar billede firmaside Nybegynder
07. april 2004 - 10:16 #9
Det du siger er at der slet ikke findes nogen måde at autosubmitte på ?, eller har du bare ikke kendskab til nogen ?
Avatar billede demib Nybegynder
16. maj 2004 - 14:17 #10
Det er ikke særlig svært at lave et program der automatisk submitter dine sider til søgemaskinerne - men det ville være spild af din tid, da søgemaskinerne IKKE længere bruger de informationer du submitter som grundlag for crawling og inkludering i deres indekser. Tværtimod! Nogle gange har de faktisk anvendt informationerne til det modsatte fordi har oplevet at størstedelen af de websites der submitter er af en type de ikke gider have dem med. Så ved at submitte placerer du dig selv i bunken af "tvivlsomme websites", frem for at satse på "naturlig indeksering".

Søgemaskinernes første kriterie for optagelse er, at der er andre websites (andre domæner) der linker til dit website. Hvis ikke der er det kan du submitte ligeså tosset du vil uden at det sansynligvis vil gavne.

Du kan læse mere i denne artikel:
http://www.joyzone.dk/sw593.asp

Mikkel deMib Svendsen
Redaktør af www.joyzone.dk
Avatar billede demib Nybegynder
16. maj 2004 - 14:20 #11
Oops, jeg glæmte at sige, at hvis du alligevel beslutter dig for at bygge en autosubmitter (omend den ingen positiv effekt vil have) kan jeg anbefale flere teknikker:

1) Hvis du kan programmere findes der et COM object der hedder WebZinc, som jeg selv anvender til en masse http-ting. Med dette komponent er det meget let (i kode) at hente (GET) og poste (POST) information fra og til nettet og ekstrakte dele af sider.

2) Det danske firma Kapow laver et stykke software der hedder RoboSuite som gør det en hel del lettere at lave en sådan autosubmitter - eller "agent". Softwaren er dog ikke billig :)