Avatar billede dannyboy Nybegynder
06. april 2004 - 15:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ZoneAlarm kontra indbygget firewall i Windows XP?

Jeg er på nettet med SniperCity og har en Zyxel router.
- Bruger også en software firewall (gratis ZoneAlarm).
Overvejer at kvitte ZA og så enable den indbyggede
firewall i Windows XP (inde ved netværkstilsluning)
Er denne nok som beskyttelse?
Avatar billede the_legend Nybegynder
06. april 2004 - 15:04 #1
Jeg kører kun med den og jeg har ikke haft gæster endnu, og det er længe siden jeg har slået det til. Så min mening er det kan du godt..
Avatar billede the_legend Nybegynder
06. april 2004 - 15:05 #2
Det er din den firewall i XP jeg snakker om.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2004 - 15:13 #3
XP's firewall stinker, den har en meget graverende fejl, den håndtere ikke udgående trafik. Microsoft har valgt at lave noget der ikke har de styrker en bsastions firewall har og heller ikke de styrker en personlig firewall har. Brug du Zonealarm, eller en anden personlig firewall.

Skulle jeg anbefale en så bliver det Bitguard der efter min subjektive opfattelse er den bedste på markedet. Den koster lidt, men er pengene værd
Avatar billede chalde Seniormester
06. april 2004 - 15:14 #4
Tag sygate istedet for. Gratis, og bedre end zonealarm (gratis versionen).
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. april 2004 - 15:15 #5
XP's firewall stinker da ikke. At den ikke kigger på udgående trafik er ikke en fejl, men mere en manglende feature. Den gør, hvad den er programmeret til: at stoppe indgående trafik.
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. april 2004 - 15:17 #6
Personligt bruger jeg dog sygate, da den har lidt flere features..
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. april 2004 - 15:45 #7
Jo XP's firewall stinker. Kun at håndtere den indgående trafik er langt mindre end halvdelen af det en firewall skal kunne for at være brugbar. I min verden (og jeg arbejder professionelt med it sikkerhed) har en personlig firewall en opgave, og det er at styre hvad der får lov at kommunikere ud af maskinen. Den indgående trafik styre man med en bastions firewall, kan den personlige firewall også håndtere dette er det fint, men hele pointen med en personlig firewall på maskinen er at styre den udgående. Microsoft har fået en hjerneblødning da de lavede den firewall og den er i mine øjne totalt ubrugelig.

Der hvår bitguard er lidt bedre end de andre er at den både håndtere kommunikationen ud OG de processer der køre på maskinen en applikatior (virus, trojansk hest, orm, spyware mm) der betjener sig af lovlig kommunikation og som bruger en anden applikation f.eks. outlook, som du har tilladt at kommunikere kommer ud gennem de fleste firewalls, Med bitguard, får processen ikke lov til at køre med mindre du tillader det og dermed giver denne firewall et extra niveau af sikkerhed
Avatar billede squashguy Nybegynder
06. april 2004 - 16:19 #8
Et at de største problemer hjemmebrugere har, er buffer overflows / andre sikkerhedsbrister i de programmer de benytter. Her vil ingen af disse firewalls gøre nogen forskel, da de allerede har fået tilladelse til at gå på nettet / starte op..

Men ellers vil jeg give bufferzone ret, at firewallen også kontrollerer udgående trafik er et stort plus.