Avatar billede ird Praktikant
05. april 2004 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bliver pinget igen og igen

Jeg har den sidste tid været totalt udsat for at man forsøger at komme ind på min pc.

De fleste angreb lader til at komme fra Polen.

Disse numre er dem der er kommet i dag:

Har sygate personel og regner da ikke med de kommer gennem den?
Kan jeg gøre noget for at stoppe det?

//Ird
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. april 2004 - 21:19 #1
næ der er ikke rigtigt noget du kan gøre, andet end at lave et whois på ipen og skrive til abuse emailen for det net.

og så kan du få skiftet din ip.

og nej et ping er bare en pakke der bliver sendt. den forsøger på ingen måde at komme ind på dig normalt bliver de sendt for at se om der kommer svar tilbage.. sender man nok af dem så kan du få problemer med dit internet.
bliver der derimod lavet scans og connections på forskellige porte kunne det godt være nogen der prøvede at komme ind.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. april 2004 - 21:20 #2
vedlæg log i emailen til abuse. nogen isp's gør noget ved det.. andre gør ikke.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2004 - 21:21 #3
Jeg har samme oplevelse til tider - her mistænker jeg dog ofte både ICQ og IRC for at sende og modtage requests til højre og venstre, og firewall'en simpelthen bliver forvirret.

Nogle gange får jeg også high-rish attacks fra 127.0.0.1.. ;)
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2004 - 21:22 #4
s/high-rish/high-risk/;

:)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. april 2004 - 21:23 #5
men man kan aldrig undgå at der vil komme sådan nogen forsøg, der findes massere af orme og personer der sidder og laver random scans af ip ranges som bare sidder og leder efter en såbar computer.
Avatar billede ird Praktikant
05. april 2004 - 21:31 #6
Kanon god respons takker :)
Ja ved godt man tiltider vil være udsat for dette, men det er bare tiltaget en del den sidste tid :)
Tror jeg vil få mig en anden IP!

Smid et svar.

Mange tak for hjælp og forklaring

//Ird
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. april 2004 - 21:34 #7
ok =)
Avatar billede ird Praktikant
05. april 2004 - 21:49 #8
ha det godt :)