Avatar billede thelli Nybegynder
04. april 2004 - 23:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af ZyWall2 Router VPN

Skal lave vpn forbindelse på zyxel zywall2 router, har fået de oplysninger jeg skal bruge for at til koble vpn forbindelse.
Har alle ip adresser men er ikke sikker på, hvor adresser skal bruges
har static ip fra tdc
pc har ip på netværk
har ip på vpn server

opsætning i router
Local: ip adresse start ?

Remote: ip adresse start ?

My ip adresse = ?

Secure Gatewaye addr?

Håber der er nogle der kan hjælpe, det haster lidt, så der vil være lidt point
mange tak
Avatar billede nvs Nybegynder
05. april 2004 - 09:46 #1
Local IP: Din PC's IP, Opret en regel mere hvis du har 2 PC'ere på samme ZyWall2, Brug evt. Static DHCP under LAN til at sikre korrekt IP adresse. Local ID Type: IP

Remote IP: f.eks. 192.168.1.0 Subnet 255.255.255.0 Det er adresse ranget i den anden ende, f.eks på din arbejdsplads. HUSK at de to IP range ikke må være ens!

My IP: Din statiske adresse fra TDC, ellers 0.0.0.0 ved dynamisk (vil altid virke)

Secure gateway: Ip adressen til den anden VPN, f.eks. din arbejdsplads, men den eksterne adresse. Peer Type: IP, Peer ID: Samme som "Secure gateway"

Håber det var nok.
Avatar billede thelli Nybegynder
06. april 2004 - 01:15 #2
Hvordan kan jeg se om vpn er koblet op?
hvordan får  jeg adgang
via ip Secure gateway
Avatar billede thelli Nybegynder
06. april 2004 - 01:39 #3
prøver lige igen

Hvordan kan jeg se om vpn er koblet op?
hvordan får jeg adgang via vpn
er det via ip adressen på Secure gateway
Avatar billede nvs Nybegynder
06. april 2004 - 08:15 #4
Prøv at pinge indersiden af det remote netværk, f.eks. serveren. Find serverens IP adresse og ping den gennem VPN forbindelsen (ping 192.168.1.2)
Du kan også under status på din ZyWall se om en tunnel er etableret, og til sidst kan du følge med i loggen, hvis du slår den til. Hvis der kommer røde linier i loggen har du et problem med forbindelse og så må du lige checke det hele igen.
Avatar billede thelli Nybegynder
06. april 2004 - 10:04 #5
virker ikke, sender lige oplysninger
under statur er der kun Lan - Wan oplysninger
ingen røde linier i log?

Lokal adresse = 192.168.1.200 den maskine der skal lave forbindelse, sat som remote ip start andel router

Remote start = 192.168.1.1 LOKAL IP ADRESSE PÅ fjern router

my ip adresse = 83.89.146.x min ip adresse, Secure Gateway addr på fjern router
Secure Gateway addr = 80.198.208.x ip på remote computer

håber du kan bruge dette til noget, om du kan se om der er en fejl
jeg kan desværre ikke kopier siden fra router ind her.

har det noget at gøre at wanip og my ip adresse ikke er den samme.
da jeg vil teste forbindelse før jeg sætter den op
Avatar billede nvs Nybegynder
06. april 2004 - 10:54 #6
Du kan ikke have maskinerne i begge ender på samme subnet. Remote adr. kan du nok ikke ændre så du må ændre din egen interne adresse til 192.168.2.200 (bemærk 2-tallet for 200)
Det kan ikke testes på samme adsl linie! Hvis du vil teste fra et andet sted skal du altså stadig have 2 linier til rådighed. Derefter skal du sætte My IP til 0.0.0.0 (det samme som ved dynamisk adresse.)
Avatar billede thelli Nybegynder
06. april 2004 - 12:32 #7
er det ikke mulig at teste da den anden router, ikke er på samme netværk / adsl linie
Avatar billede thelli Nybegynder
06. april 2004 - 12:53 #8
selve opsætning
Zyxel router skal koble op mod anden Zyxel router som stå 300 km fra mig
så de er ikke på samme net. jeg ved om du mente at jeg havde begge router på midt eget lokal net

router vil ikke ændre min interne adresse til 192.168.2.200, beholder 192.168.1.200
Avatar billede nvs Nybegynder
06. april 2004 - 12:57 #9
Du kan IKKE beholde den adresse. De to net med 300 km imellem skal have forskellige subnet! Du akn ændre DHCP opsætningen til at tildele adresser i det nye adresseområde. Det kan ALDRIG virke hvis du beholder denne adresse.
Avatar billede nvs Nybegynder
06. april 2004 - 12:58 #10
Du kan sagtes teste med 2 adsl linier, bare du sætter din ZyWall 2 til at bruge en dynamisk IP, ved at skrive 0.0.0.0 i feltet.
Avatar billede thelli Nybegynder
08. april 2004 - 01:45 #11
Har prøvet at ændre DHCP men den vender tilbage til 192.168.1.200, vil ikke acepter 192.168.2.200, er det mig der er en klovn?
Ændre under Lan i router

DHCP Setup

--------------------------------------------------------------------------------
DHCP Server
IP Pool Starting Address 192.168.1.200    Pool Size 32
Primary DNS Server      TDC
Secondary DNS Server    TDC

Hvad går der gal?
Avatar billede thelli Nybegynder
21. april 2004 - 00:15 #12
virker ikke
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
18. maj 2004 - 14:42 #13
Under LAN

Du skal ændre BÅDE routerens DHCP scope (IP pool starting adress) og routerens IP i samme omgang, ellers vil du få en fejlmeddelelse nederst i billedet om at routerens ip ligger uden DHCP-poolen - og det kan vi jo ikke have.

Med det på plads burde du ikke have problemer.