Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Sygate sløver opstart

Har efterhånden døjet en del med sløv opstart på en af mine maskiner. Jeg har prøvet alt for at peppe opstarten af xp uden held.
Den er testet for virus, alle updates er hentet, testet med bootvis, Fjernet alt unødvendigt under opstart, pillet ved alt det jeg ved trække opstarts tiden ud :)

Jeg har tidligere haft sygate under mistanke, men har erfaringer omkring dette, eller andre forslag til hvad det er?

//Ird
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:08 #1
WindowsXP bliver typisk sløv med tiden pga to ting.
1. Du har installeret mange programmer som loader ved startup. Vurder hvilke du egentlig behøver.
2. Din windows registreringsdatabase indeholder en række invalide entries. Dette sker fordi windows ikke altid fjerner et program ordentligt. Resultatet er at din maskine bliver sløv fordi den hele tiden skal søge sin registeringsdatabase igennem.

Begge dele kan fikses med f.eks. "Registry first aid". Programmet er shareware og kan hentes her:
http://www.tucows.com/regist95_pop.html
Der findes også en del freeware programmer til formålet, men jeg synes denne funker bedst.
Avatar billede n!nja Nybegynder
03. april 2004 - 08:09 #2
Jeg kører selv Sygate Personal Firewall på XP Pro, og har ikke kunnet mærke nogen forskel ved opstart.

//N!NJA
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:11 #3
weaponx--> hvis du læser tråden, så har jeg fjernet alt det jeg mener der ikke skal være under opstart :)
Sidst jeg brugte et reg værktøj smadrede det totalt med maskine og det vil jeg ikke gennem igen :)
n!nja--> ved flere har samme problem
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:14 #4
Lad mig sige det sådan :)
Man skal vide meget meget sikkert hvad man fjerner med de regclean programmer eller kan fanden være løs :)
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:15 #5
Forkert valg af registrering cleaner kan give kedelige resultater. Jeg anbefaler denne fordi den ikke har fucket noget op for mig endnu. Anyways så er jeg 99.9% sikker på at dit problem er som jeg skrev. Jeg vil lade det være helt op til dig om du vil forsøge min løsning eller ej ;)
Med det program jeg beskriver så kan du også vende tilbage til et tidligere trin med din registreringsdatabase hvis skulle ske noget uheldigt.
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:17 #6
Window Washer er også et godt program, som vil speede din internet explorer op. Den cleaner cahchen, cookier osv.

http://www.webroot.com/wb/products/windowwasher/index.php
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:17 #7
Det vil sige du mener løsningen for mig er det program du henviser til?
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:18 #8
kan godt rense mine cookies og andet unden smarte programmer :))
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:22 #9
Jeg mener løsningen for dig er at få styr på hvad der starter op og at få ryddet op i din registreringsdb. Du kan gøre begge dele manuelt, men det tager efter min erfaring laaaang tid.
Startup kan du rydde op ved at chekke din startup mappe i din startmenu og ved at chekke i controlpanel/Administrative Tools/Services.
Registreringsdb kan du rydde op ved at skrive regedit i din kør linie
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:23 #10
ja alt det der ved jeg allerede :)
Skriver også i indledningen at jeg har slået det fra jeg finder unødvendig. Er ikke helt rookie :)
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:26 #11
Det kunne selvfølgelig også bare være fordi den trænger til en god gang Defrag. Husk at windows defrag ikke defragger systemfiler, pagefile ol. så vælg et andet program som Defrag pro eller o&o defrag.
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:28 #12
Er også prøvet Som sagt er alt prøvet og kan derfor kun mene at sygate sløver opstart. Har hørt andre har samme problem, så ville se om de havde fundet en løsning
Avatar billede rebecca Novice
03. april 2004 - 08:30 #13
Hej Ird

Jeg har/bruger dette program til oprydning af registreringen synes det fungere optimalt og har ikke haft nogen problemer med at der er slettet noget i registreringen som ikke burde være slettet.

Mvh.Rebecca

Ps...her er linket>>>http://www.docsdownloads.com/jv16.htm
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:32 #14
Det shareware program du linker til weaponx vil kun slette op til 15 filer.
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:36 #15
Registry first aid vil kun fjerne 15 filer ialt? Det var ikke meget.
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:37 #16
Nope men det viste du vel når du selv bruger det
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:40 #17
Når jeg ikke har kørt det i lang tid og installeret en masse l... så finder den som regel en del mere at fjerne.
Er det både invalid path, entries, aplication paths osv? Den søger jo efter en række ting.
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:42 #18
Har afinstalleret programmet igen. Det fandt sygt meget som den foreslå jeg fjernede, meeen tror jeg finder en bedre måde :)
Avatar billede weaponx Nybegynder
03. april 2004 - 08:43 #19
Ok held og lykke med det ;)
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 08:45 #20
takker og tak for interessen :)
Avatar billede ird Praktikant
04. april 2004 - 11:59 #21
Lader ikke til der kommer mere hjælp.
Smid et svar weapons
Avatar billede weaponx Nybegynder
04. april 2004 - 13:30 #22
Smid et svar selv og behold dine point. Jeg løste jo ikke problemet ;/
Avatar billede ird Praktikant
04. april 2004 - 16:52 #23
Ok op til dig :)

Ha en god dag
Avatar billede champfan Praktikant
25. juni 2004 - 12:38 #24
Jeg ved godt at dette indlæg er gammelt, men da jeg ledte efter en løsning på samme problem som ird, kunne jeg ikke lade være med at reagere.

Jeg har haft lignende problemer med den nyeste version af Sygate PF 5.5. Mit XP Home system var ca. 3-4 minutter om at starte op efter installation af ny version. Efter korrespondence med Sygate sendte de den professionelle version, som ikke løste problemet.

Jeg søgte derefter på CNet og erfarede, at mange andre havde samme problem. Det bedste råd man kunne give var at nedgradere til v. 5.0. Der var et link til at hente den gamle version, og det gjorde jeg. Nu spiller orglet igen med normal opstart.

Man kunne selvfølgelig overveje at skifte til en anden firewall, men den "gamle" Sygate 5.0 fungerer aldeles fint og giver ingen konflikter (som fx Zone Alarm har gjort for mig).

Håber du kan bruge dette indlæg til noget.