Avatar billede gd Nybegynder
02. april 2004 - 19:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WEP kryptering lukker min forbindelse til internet??

Styresystem  Windows XP home edit.
Webspeed kabelmodem (Motorola)
Dertil er sat Draytek Vigor 2200 We med 2 computere koblet på - den ene med kabel og den anden (min maskine) skulle være trådløs
Netkort til kablet forbindelse (på min maskine)er Realtek og til trådløs (IEEE 802.11b Wireless) Unex NexAir UR011i

Begge maskiner fungerer upåklageligt med kabel - og "wireless" det samme uden kryptering, men når jeg krypterer (ens SSID og samme nøgle i router og netkort) mister jeg min forbindelse!!

Har prøvet at lade XP konfigurere det og at undlade dette.

HJÆLP - hvad gør jeg galt ???
jeg sætter
Avatar billede kenp Novice
02. april 2004 - 19:55 #1
DEt kan være forksellinge ting! f.eks. at det ene kun køre 64 bit kryptering eller måske 40 eller 104. for så er der nogle forskellige ting du skal prøve!

hvis det er 104 eller 128 bit kryptering så vælg en kode på 13 tal og bogstaver (hverken mere eller mindre) og hvis der er flere felter du akn skrive koden i så udfyld dem alle! (nogle routere har 2 - 4 felter)
Avatar billede gd Nybegynder
11. april 2004 - 00:32 #2
Tak til kenp - undskyld den lange svartid, men jeg har ledt og ledt og ledt efter løsninger - fandt ingen - brugte XP's genetablering og må så leve med ikke at forstå hvorfor.

Point for forsøget.

Tak - GD
Avatar billede kenp Novice
11. april 2004 - 08:39 #3
nej tak du beholder bare dine point! ja desværre er det sådan engang imellem.