Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 08:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Klkikkede på mystisk link - nu går min pc ned

I går klikkede jeg på et link på IRC, hvorefter min computer åbnede en kommandoprompt. Kort tid efter lukkede min computer ned. i min windows\temp mappe fandt jeg flg. filer: mirc.exe, lol.bat og lol.ink. Jeg har prøvet at slette dem.

Hver gang jeg åbner notepad (2xklik på en logfil eller lign.), åbner kommandoprompten mirc.exe fra c:\windows\temp, og hvis jeg kigger i min jobliste ser jeg, at mirc.exe er åbnet omkring 50 gange. Jeg kan godt paste linket her, men har undladt t gøre det i første omgang af frygt fro, at andre skulle klikke på det. Linket ser uskyldigt ud, og peger umiddelbart på et jpg billede (som ikke er et billede, men en dir.)

Hvordan helvede får jeg fjernet det her pis!?

MVH Christian.
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. april 2004 - 08:29 #1
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Hent disse to programmer
Først spybot. Installer og opdater. Scan og afhjælp det den finder (markeret med rødt)
Derefter henter du hijackthis og scanner og gemmer loggen. Kopier den herind, så kigger vi på den. Du må ikke fixe noget selv. Det kan gå grueligt galt :O)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 08:37 #2
Update: notepad.exe i windows\system32 har fået et smart WinRAR ikon og fylder omkring 180kB mere end sædvanligt. Den slettede jeg og erstattede den med den originale (fra c:\windows). Nu er jeg ved at genstarte min PC derhjemme (bruger remote). Så får vi se, hvordan det går.
Avatar billede ulrich Novice
01. april 2004 - 08:39 #3
http://www.quakeplayers.org/~valhalla/Clip.jpg

En jeg snakkede med trykkede på samme link. Og tog så screens af for nyligt modificerede filer. Tjek evt. om du har andre exe-filer der er f*cked.

Et råd: drop IE. :P
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 09:07 #4
Great! Nu kan jeg ikke logge på min PC med remote desktop. Når får forbindelse, ser jeg logon-billedet, og jeg kan godt logge på, men så snart jeg har skrevet mit pass og trykket enter lukker remote desktop connection ned.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 09:09 #5
F*ck it, laver det når jeg kommer hjem.
Avatar billede ulrich Novice
01. april 2004 - 17:27 #6
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 17:55 #7
Saturation: Tak :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 17:56 #8
Smid et svar og få points.
Avatar billede ulrich Novice
01. april 2004 - 20:29 #9
et svar :)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
01. april 2004 - 22:29 #10
points :)
Avatar billede tatziki Nybegynder
18. maj 2004 - 21:44 #11
Hva er de rpå den der hejzan? Har nemlig det samme problem!! PLS HELP!