Avatar billede 99c09 Nybegynder
30. marts 2004 - 15:16 Der er 9 kommentarer

login problem

Hej alle sammen...

jeg har på min mac med OS 10.3 glemt mit password og kan derfor ikke komme ind på den længere.... jeg gider ikke installere det hele igen hvis jeg kan slippe for det! er det muligt at ændre koden manuelt fra en anden konti (med færre beføjelser)?
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. marts 2004 - 15:31 #1
Start fra cden, stop installationen, vælg nulstil password
MacinTosse
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. marts 2004 - 15:32 #2
Ja, hvis du kan huske root passwordet, men det er det der er problemet ikk’
Avatar billede 99c09 Nybegynder
30. marts 2004 - 15:51 #3
Jo...
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. marts 2004 - 15:54 #4
Har du prøvet at starte fra cden????
Avatar billede 99c09 Nybegynder
30. marts 2004 - 15:59 #5
ja men jeg har den ikke i hånden lige nu... men er det den vej man skal gå?
Avatar billede macintosse Nybegynder
30. marts 2004 - 15:59 #6
Jeps, det er den eneste løsning.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. marts 2004 - 17:55 #7
Hvis du kender root-password, kan du da blot logge dig ind som root og ændre det derfra - dvs. hvis du har slået root til overhovedet!

Men pas på med at bruge root til andet end det du absolut lige skal, da man nemt kan komme til at ødelægge en hel masse!
Avatar billede egonspock Seniormester
30. marts 2004 - 17:56 #8
hov, jeg fik ikke læst det rigtigt. Hvis du har glemt root-password er der ikke andre løsninger end MacinTosse's!
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. april 2004 - 22:00 #9
Fik du løst problemet???