Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 14:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Send email til mailliste

Kort fortalt jeg er ved at finde ud af hvordan og hvad der kræves for at man kan skrive en email i ex. Outlook og send den til xxx@xxx.dk hvorefter den bliver vidersendt til alle personer i mailliste som ligger i en database.
Nogle gode ideer hvordan?
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
30. marts 2004 - 14:33 #1
Skal mailen skrives i Outlook? Hvorfor ikke bare lave en form, hvorefter du bare sætter en script til at sende mail'en afsted!
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 14:39 #2
jeg kan sagtens lave det andet, det er ikke det, men kunde kunne godt tænke sig, og kunden har altid ret. Men jeg har ikke lovet det endnu, skal lige høre hvad der kan lade sig gøre
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
30. marts 2004 - 14:42 #3
arhh... ok... jamen god fornøjelse... det må kunne lade sig gøre... for de selskaber der laver sms-tjenester gør det jo... de sender det bare som sms i stedet for mail... men om man så skal have sin egen mail-server eller hvad... held og lykke!
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 14:45 #4
takker håber nu at der er andre der svarer
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. marts 2004 - 15:11 #5
du kan opsaette en ezmlm server
Avatar billede swaxi Nybegynder
30. marts 2004 - 15:25 #6
ja, eller en hver anden listserver. men ezmlm ville nu også være mit valg :)
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 16:35 #7
hva gør jeg så når jeg ikke lige står og har mit eget webhotel hjemme i kælderen. Er der nogen hvor man kan leje den funktion det kræver så køre det op mod en mssql-database.
bruger normalt altid server der står hos wannafind, men de reklamerer jo ikke med sådan en funktion her.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. marts 2004 - 16:38 #8
hvilken prisklasse maa det ligge i ?
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 16:42 #9
Som altid er det jo så billigt som muligt, men nu er det her mest en forespørgelse hvad der kan lade sig gøre. Men da det ikke er til et stor firma skulle det helst holdes på et minimum, hvad igen hvad koster det??
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. marts 2004 - 16:44 #10
tjaa, du kan kigge paa www.mail2l.com, men det er ikke det billigste paa markedet, der er sikkert nogen der kan komme med nogle billigere alternativer
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 16:47 #11
kan ikke lige finde der hvor der står at jeg kan sende en email som de så sender videre til listen
Avatar billede heine112 Nybegynder
30. marts 2004 - 17:23 #12
Hej

Du vil have et system, som har kunder i en database, og som kan sende (sms-beskeder og) emails til disse kunder.

Det er ikke svært at lave. Du er velkommen til at få et tilbud - skriv til heine112@hotmail.com, så kan vi tale om tingene.

//heine112
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. marts 2004 - 17:26 #13
jeg tror nok at de kan gore dette, men du kan jo altid kontakte dem og sporge
Avatar billede likedon Nybegynder
30. marts 2004 - 22:10 #14
heine112>> jeg skal vel ikke have et system, jeg skal vel have en udbyder, hvor det kan lade sig gøre, jeg skal ikke have noget med sms.... *s*
Avatar billede heine112 Nybegynder
31. marts 2004 - 11:43 #15
Ved et system forstår jeg: en computer med en emailserver (fx Qmail). Det lille program, som bliver sat igang af mailserveren, når en email modtages på xxx@xxx.dk. Dette lille program læser kundeinformation fra databasen. Jeg kan ikke se hvorledes du har andre muligheder - du kan ikke have en udbyder, som også har databasen.

Vi har lavet et lignende, blot bliver email sendt videre i form af SMS-beskeder.

//heine112
Avatar billede likedon Nybegynder
31. marts 2004 - 11:58 #16
ok forstået har sendt dig en mail for at høre pris-niveauet.
Avatar billede likedon Nybegynder
16. april 2004 - 22:44 #17
sp er hermed lukket. Der var ikke nogen billig løsning på problemet!
Avatar billede likedon Nybegynder
16. april 2004 - 22:44 #18
og da der ikke var nogen der svarede gør jeg selv