Avatar billede mik789 Nybegynder
29. marts 2004 - 22:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

xsd - dansk datoformat type

Min xml bog fortæller mig at xsd:date kun accepterer formen åååå-mm-dd. Hvad hvis man godt vil have et dansk format: dd-mm-åååå?

//mik
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 22:57 #1
Jeg vil klart anbefale dig at beholde xsd:date formatet, da det er en standard og det gør at du kan sortere datoer korrekt. Men det er naturligvis bare i XML data filen - når du skal UDSKRIVE datoen (evt. vha. XSLT eller DOM) kan du lave alle de krumspring du vil, og kun udskrive det du har brug for.

/CS
Avatar billede mik789 Nybegynder
29. marts 2004 - 23:03 #2
ok, så det er sådan det hænger sammen. fint nok...
og tak for svar ;-)