Avatar billede duckie2 Nybegynder
29. marts 2004 - 21:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan rammer jeg de rigtige på nettet

Hejsa

Jeg har nu fået styr på hjemmesiden og vil nu ud og reklamere for den bland andet via annocer/bannere på nettet.
Min målgruppe er person > 40 med børn. Men det kan variere se på
www.tryllepensel.dk hvor min side ligger.

Hvor skal jeg annoncere ? Hvor holder de til?
Avatar billede apo Praktikant
29. marts 2004 - 22:13 #1
Har du overvejet at inkludere firmaer i din målgruppe? Det kunne måske tænkes at firmaer er interesseret i at få malerier af deres domiciler, medarbejdere, produkter, m.v. - Måske i PR øjemed?

Ellers ved jeg ikke lige hvor børnefamilierne 'holder til' på nettet :-/

Apo
Avatar billede duckie2 Nybegynder
29. marts 2004 - 22:15 #2
Hej Apo.

Fedt med bekræftigelse :-) Det er en af de ting jeg vil satse meget på.

Men rart at hører
Avatar billede ader Nybegynder
30. marts 2004 - 08:18 #3
Jeg ville umiddelbart gå ned til 30+ (med og uden børn), lave en flot annonce og indrykke i Alt for Damerne eller lign...

Det koster lidt mere, men du vil få et markant bedre resultat.

Held og lykke

ADer
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. marts 2004 - 14:20 #4
>ader: Det var dog et ambitiøst forslag. En annonce i AFD og beslægtede medier koster rigtig nok en herregård (http://www.annonce-em.dk/showpage.asp?ID=540). Men tror du selv på, at duckie2 har logistikken til at følge op på så massiv en påvirkning af målgruppen?

>duckie2: Der er mange andre veje, og din egen indgangsvinkel med bannerannoncering er ikke helt tosset. Men når du skal markedsføre dit produkt bør du som minimum dele processen op i 3 hovedfaser:

1 - SKAB OPMÆRKSOMHED OM DIT FIRMA OG DIT PRODUKT
Fortæl omverden om dit firma og dit produkt. Og gør det overfor alle, dvs. send en velformuleret pressemeddelelse med en god historie ud til alle de medier du overhovedet kan komme i tanke om. Med den gode historie og en mindst lige så god forklaring på, hvorfor i alverden du kalder firmaet for "tryllepensel", skulle du have gode odds for lidt opmærksomhed. Men husk, at du altid er oppe imod al den anden information, som hr. og fru Danmark skal tage stilling til hver dag. Og det er meget, vi tager i følge nogle gamle undersøgelser kun stilling til 1 ud af 10 informationer. Og hvor meget af de 10% husker vi så, når vi mangler en vare?
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende pressemeddelelser, annoncer og bannere.

2 - SKAB FORSTÅELSE (ACCEPT) FOR DIT PRODUKT/FIRMA
Du vil gerne huskes, når nogen har brug for et billede. Så betyder det nok i sidste ende ikke så meget, om disse "nogen" er en del af din målgruppe eller ej. Du skal jo tjene nogle penge - skal du leve af det? Og er din levevej så unik (med andre ord: er kvaliteten, teknikken eller udseendet af dine billeder så speciel), at kunden kan overbevises om, at det selvfølgelig er dig og ingen anden, der skal levere hende et billede?
Du må være i stand til at forklare dine kunder, hvorfor dit produkt er SÅ specielt (godt?), at tryllepensel bør foretrækkes frem for dine evt. konkurrenter. Og så er vi fremme ved det sidste punkt...
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende salgsbreve/brochurer/løsblade, pressemeddelelser, annoncer og bannere.

3 - OVERBEVIS OG FASTHOLD DIN MÅLGRUPPE
I fase 1 og 2 har du orienteret omverdenen om dit firma og dit produkt. Du har brugt energi på at fortælle, hvorfor dine kunder bør foretrække dig og dine varer fremfor dine konkurrenters. Nu skal du have din målgruppe til at opføre sig som om de har tilegnet sig den konklusion, at du og dit produkt er bedst.
Der er flere parametre, der kan gøre sig gældende her. Men prisen vil desværre altid være en af de væsentligste, MED MINDRE dit produkt og din kundebehandling er så UNIK, at PRISEN BLIVER MINDRE VIGTIG i købsbeslutningen.
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende annoncer og bannere. Pressemeddelelser bliver ikke gengivet som om de var tilbudsannoncer eller prislister, så evt. pressemeddelelser i denne fase skal kun understøtte og argumentere (gentagen argumentation) for dig og dit produkt, så du kan fastholde din overbeviste målgruppe.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
30. marts 2004 - 14:22 #5
PS! Din hjemmeside fungerer IKKE med MSIE 5.1 på en Mac!
Avatar billede duckie2 Nybegynder
31. marts 2004 - 19:22 #6
Tak for det gode svar Peter kopi. Jeg ønsker at vægte kvaliteten af mit salgbrev til fx et firma meget højt.

Kender i til nogle der er velformulerde at kan lave et sådan brev til mig? Og hvad ville det mon koste?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
31. marts 2004 - 20:06 #7
Tja, man er vel for fanden tekstforfatter *G* Send mig en kladde eller bare nogle stikord til indholdet, så skal jeg nok give dig et bud. Jo mere du selv skriver, jo mindre skal jeg! Regn med en pris på mellem 1.000,- og 3.000,- + moms (Nu får vi nok skældud af nogen, der samtidig henviser os til Sharksforum eller hva' det nu hedder, det andet sted der!?)

PS! Tak for p :-) !
Avatar billede peterkopi Nybegynder
31. marts 2004 - 20:08 #8
Du må selvfølgelig gerne bruge den mail du kan finde inde på min profil!