>ader: Det var dog et ambitiøst forslag. En annonce i AFD og beslægtede medier koster rigtig nok en herregård (
http://www.annonce-em.dk/showpage.asp?ID=540). Men tror du selv på, at duckie2 har logistikken til at følge op på så massiv en påvirkning af målgruppen?
>duckie2: Der er mange andre veje, og din egen indgangsvinkel med bannerannoncering er ikke helt tosset. Men når du skal markedsføre dit produkt bør du som minimum dele processen op i 3 hovedfaser:
1 - SKAB OPMÆRKSOMHED OM DIT FIRMA OG DIT PRODUKT
Fortæl omverden om dit firma og dit produkt. Og gør det overfor alle, dvs. send en velformuleret pressemeddelelse med en god historie ud til alle de medier du overhovedet kan komme i tanke om. Med den gode historie og en mindst lige så god forklaring på, hvorfor i alverden du kalder firmaet for "tryllepensel", skulle du have gode odds for lidt opmærksomhed. Men husk, at du altid er oppe imod al den anden information, som hr. og fru Danmark skal tage stilling til hver dag. Og det er meget, vi tager i følge nogle gamle undersøgelser kun stilling til 1 ud af 10 informationer. Og hvor meget af de 10% husker vi så, når vi mangler en vare?
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende pressemeddelelser, annoncer og bannere.
2 - SKAB FORSTÅELSE (ACCEPT) FOR DIT PRODUKT/FIRMA
Du vil gerne huskes, når nogen har brug for et billede. Så betyder det nok i sidste ende ikke så meget, om disse "nogen" er en del af din målgruppe eller ej. Du skal jo tjene nogle penge - skal du leve af det? Og er din levevej så unik (med andre ord: er kvaliteten, teknikken eller udseendet af dine billeder så speciel), at kunden kan overbevises om, at det selvfølgelig er dig og ingen anden, der skal levere hende et billede?
Du må være i stand til at forklare dine kunder, hvorfor dit produkt er SÅ specielt (godt?), at tryllepensel bør foretrækkes frem for dine evt. konkurrenter. Og så er vi fremme ved det sidste punkt...
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende salgsbreve/brochurer/løsblade, pressemeddelelser, annoncer og bannere.
3 - OVERBEVIS OG FASTHOLD DIN MÅLGRUPPE
I fase 1 og 2 har du orienteret omverdenen om dit firma og dit produkt. Du har brugt energi på at fortælle, hvorfor dine kunder bør foretrække dig og dine varer fremfor dine konkurrenters. Nu skal du have din målgruppe til at opføre sig som om de har tilegnet sig den konklusion, at du og dit produkt er bedst.
Der er flere parametre, der kan gøre sig gældende her. Men prisen vil desværre altid være en af de væsentligste, MED MINDRE dit produkt og din kundebehandling er så UNIK, at PRISEN BLIVER MINDRE VIGTIG i købsbeslutningen.
!!!!!! I denne fase kan du med fordel anvende annoncer og bannere. Pressemeddelelser bliver ikke gengivet som om de var tilbudsannoncer eller prislister, så evt. pressemeddelelser i denne fase skal kun understøtte og argumentere (gentagen argumentation) for dig og dit produkt, så du kan fastholde din overbeviste målgruppe.