Avatar billede troelsm Nybegynder
29. marts 2004 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac kan ikke se Macvolume på Windows 2003 server

Hejsa !
I "gamle" dage havde jeg et macvolume på min windows 2000 til at udveklse filer mellem Mac og PC.
Nu har jeg installeret et ny Windows 2003 server og oprettet et macvolume på den via macfile.
Men når mac'erne forsøger at tilslutte dette drev, får jeg en fejlbesked på macen at "Det er en ukendt tilmeldingsprocedure" og man skal se efter et eller andet i arkvimappen på mac....

Men det har da virket før - nogen som har en ide til hvorfor mac ikke kan logge på Macvolume ??
Avatar billede kado Nybegynder
29. marts 2004 - 16:23 #1
Jeg vil opfordre dig til at flytte dette spørgsmål over til Windows Server.
Det har jo IKKE noget med MAC at gøre

/kado
Avatar billede troelsm Nybegynder
29. marts 2004 - 16:40 #2
Øh det vil jeg da nu ikke sige.
jeg er rimelig overbevist om at serveren er sat ok op.
Og fejlbeskeden kommer jo på macen
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2004 - 17:52 #3
Der er følgende løsning på Macwindows: http://www.macwindows.com/Win2003.html

September 23, 2003
Guenther Alka

There is a simple solution. Go to computer management and  right click on shared folders. Now you can setup Service for Macintosh file services. Choose Apple unencrypted authentication  instead of Microsoft UAM.

Now you can login from each OS 9 computer without any problems  at a reduced security level.

Måske hjælper det? Ellers er adressen et godt sted at begynde!
Avatar billede troelsm Nybegynder
30. marts 2004 - 00:47 #4
Virkede perfekt...
Avatar billede kado Nybegynder
30. marts 2004 - 07:33 #5
Som jeg skrev, så havde det ikke noget med Mac, at gøre, men en simpel opsætning under Windows

/kado
Avatar billede egonspock Seniormester
30. marts 2004 - 17:51 #6
Jeg mener seriøst at det var bedre at troelsm spurgte i denne kategori, da der er langt imellem mac-kyndige windows-server-folk.
Det kunne jo faktisk også have været et opsætningsspørgsmål på Mac'en, men det viste det sig jo ikke at være. :-)
Men som sagt er et godt sted at begynde for den slags spørgsmål http://www.macwindows.com