Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kabinet er ødelagt

Jeg købte for 14 dage siden mit nye kabinet... men pga. en rejse har jeg ikke rigtig haft tid til at kikke på kabinettet ordentligt.. Jeg købte et Antec Lanboy Super kabinet..

Problemet er bare, at der er en KÆMPE Fed ris i siden.. Burde jeg ikke kunne få en ny side så?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:37 #1
Rettelse, der er masser af risser.. Men der er sådan en lang en, faktisk lissom stenslag!
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
28. marts 2004 - 14:39 #2
Tjoh, hvis der er garanti på så brude du... Ellers kan du vel bruge din reklamations ret.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:42 #3
2 års garrenti
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:42 #4
Det er i selve vinduet skaden er
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:42 #5
Eller ruden ;)
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:43 #6
Tror det er svært at bevise man ikke selv har lavet den :)
Derfor altid godt at tjekke inden man godtager, men kan følge dig 100%
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 14:44 #7
Jeg skal da ik bevise det?
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 14:45 #8
hvis det er selvforskyldt dækker garantien jo ikke, og måske vil firmaet sige at denne slags ikke dækkes :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. marts 2004 - 17:12 #9
hehe! jamen nu ved jeg jo at det ikke er mig der har gjort det :P
Avatar billede ird Praktikant
28. marts 2004 - 17:20 #10
Så er det op til butikken om de tror dig og har lidt good will
Avatar billede ljm21 Praktikant
28. marts 2004 - 19:33 #11
Hvis kabinettet er købt i en alm. butik i Danmark er købeloven sådan, at det i det første halve år er sælger der har bevisbyrden, og i de sidste 1½ år er det køber der har bevisbyrden. Sælger kan godt give køber bedre vilkår, men ikke ringere. I denne sag betyder det at hvis du siger ridsen var der fra starten og sælger ikke tror dig, skal han bevise at den ikke var der fra starten. Du har med andre ord en god sag :-)

Lars
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. marts 2004 - 17:00 #12
Lim21 > Kilde?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. marts 2004 - 17:03 #13
Holm Data (16:02) :
Du skal ikke bilde mig ind at du ikke har opdagdet den ris.

Holm Data (17:02) :
Jeg vil meget gerne prøve denne sag af hos Byretten i Struer hvis vi skal gå så langt?
Avatar billede ird Praktikant
29. marts 2004 - 17:11 #14
*LOL* drop den sag du kan kun tabe og betale sagen selv.
En ny rude koster ikke alverden his en glarmester
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. marts 2004 - 17:13 #15
Seriøst?? Det kan sQ da ik passe at jeg taber på det her?? Jeg vil sQ da have et "Fuldført" kabinet" Jeg har sQ da betalt over 800 kr for det kabinet..
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
29. marts 2004 - 17:48 #16
Jeg mener den nye købelov lavede det om så du skulle udnytte reklamationsretten et vist stykke tid efter at du _har_ opdaget fejlen og ikke efter at du _burde_ have opdaget fejlen. Tidsrummet er specificeret, men jeg kan ikke huske hvad det er. Du burde kunne finde mere på www.forbrugerraadet.dk eller hvis du forstår politisk: www.retsinfo.dk.

Hvis du kan bevise at du har været væk de sidste 14 dage, så skulle det jo ikke være så svært at sandsynliggøre at du først har set ridsen nu.

Udover dette er jeg også ret sikker på at ljm21's indlæg er rigtigt. Du burde kunne verificere det med et af de 2 links jeg har givet.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. marts 2004 - 18:10 #17
jeg kan jo nemt dokumentere for at jeg har været ude og rejse! No problem der
Avatar billede ird Praktikant
29. marts 2004 - 18:20 #18
Det lyder altsammen fint, men seriøst! slæbe et firma i retten for et kabinet, og så risikere at tabe hvorved man skal betale sagsomkostningerne er lidt riski :)

Men håber da inderligt de bytter det uden probs for dig :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. marts 2004 - 18:35 #19
Kan man ringe til et eller andet, for at sætte dem ind i problemet? Og høre hvad de siger?
Avatar billede ird Praktikant
30. marts 2004 - 07:38 #20
forbrugerrådet evt