Avatar billede biverbaby Nybegynder
28. marts 2004 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælpekomponent-guiden internetforbindelse

K
Hej  jeg kan ikke komme på msn, og andre sider, der kræer en "høj" sikkerhed ....mine internetindstillinger er sat rigtig op.  Men har en mistanke om at det kan være fejlen gemmer sig i min internetforbindelse.  Når jeg vil køre "Guiden internetforbindelse"  får jeg denne besked at en hjælpekomponent mangler.  Installerer derpå win 98..så må den jo komme - men ak nej, selv efter geninstallation af win 98 får jeg samme besked.
Hvor kan jeg evt finde den hjælpekomponent?
Avatar billede biverbaby Nybegynder
28. marts 2004 - 18:46 #1
ingen der kan eller vil hjælpe?  snøft snøft
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. marts 2004 - 00:27 #2
Ved ikke om det her hjælper. Men du har måske mistet eller beskadiget en systemfil. Det kan ændres ved denne kommando her:

Gå i start - kør - skriv: sfc
Enter
Din Windows Cd skal ligge i drevet mens du udfører denne kommando her.

Hvis det ikke hjælper, så må vi kigge på dine indstillinger bagefter.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
29. marts 2004 - 16:45 #3
takker aovergaard...for reaktion på spørgsmålet.

Har gjort som beskrevet.-derefter genstart- så opret forbindelse til internettet-
så så igen beskeden : en hjælpekomponent til guiden internetforbindelse mangler
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. marts 2004 - 20:21 #4
skriver den ikke noget om hvad det er der mangles?

Prøv at afinstallere IE og geninstaller.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;293907 Her står hvordan man afinstallere IE
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/ie6sp1/default.asp Her er en IE som du kan installere.

Prøv lige at gøre det.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
29. marts 2004 - 21:59 #5
har ikk gjort som beskrevet. Fatter ikke en dyt af det der står med at afinstallere IE jeg har IE 6.0.2800.1106 opdat.version SP1..
Men det er ikk den IE der fulgte med min WIndows 98, tror det var IE5, det er måske derfor at win98 cd.rommen ikke vil reparere.  Men jeg kan heller ikke downloade fra Microsoft. Så får jeg beskeden fejl 0x80004005
Avatar billede biverbaby Nybegynder
29. marts 2004 - 22:01 #6
rettelse fejrnr: 0x800C4005
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. marts 2004 - 00:22 #7
Du kan downloade herfra:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Du burde kunne afinstallere IE ved hjælp af den linje som ligger på microsofts hjemmeside. Jeg har dog ikke selv afprøvet den. Men først skal den nyeste version hentes hjem, ellers kan du jo ikke komme på Nettet igen. *S*

Har du været ud og kigge i tilføj/fjern prg. Se også under fanebladet Windowsinstallation. Her skulle det også være muligt at afinstallere IE

For en sikkerheds skyld, så skal du jo huske at tage backup af alle dine konti, mail adresser mm. for tænk hvis de forsvinder.
Avatar billede biverbaby Nybegynder
09. april 2004 - 11:45 #8
vil du poste et svar aovergaard, som tak for din hjælp.

Formaterede dog harddisken. og derved blev problemet løst. Men jeg vil gerne have spørgsmålet lukket
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. april 2004 - 02:09 #9
Det er da bare i orden. Men synd at du skulle formatere. Jeg syntes at du skal kigge lidt i vores pakke, så din nyformaterede maskine kan blive ved med at være ren. Du finder den her: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. april 2004 - 00:05 #10
Takker for point;) fortsat god påske, så længe den varer endnu *S*