Avatar billede KingMedia Novice
27. marts 2004 - 10:53 Der er 7 kommentarer

udsendelse af mails

Hej gutter /gutinder ..

Jeg har et lille forslag, som jeg tror og håber at folk ville kunne få gavn af..

Når man abbonerer på de forskellige kategorier, og får udsent mails med nye spørgsmål / kommentarer eller svar til noget man selv har oprettet / kommenteret, ville jeg foreslå at ændre lidt på det.

Kunne det ikke lade sig gøre, at hvis det er en mail man får, hvis en har kommenteret eller accepteret et svar på et spørgsmål, at man så ændrede i Subject linien, således at det er nemmere at sortere dem efter regler i ex. Outlook ? :o)

på nuværende tidspunkt får jeg eksempelvis denne her som subject...

<subject>
Programmering : XML / VML : problemer med at validere, legal kode
</subject>

det ville også være fint nok, hvis det var et nyoprettet spørgsmål..  men i det her tilfælde er det en kommentar, kunne det så ikke måske se således ud ?

<subject>
Kommentar -- Programmering : XML / VML : problemer med at validere, legal kode
</subject>

Eller nuget i dén dur ?

Det vil gøre det super lækkert at sortere mails i outlook, når man får en 150 mails om dagen nemlig :o)

/Mads
Avatar billede melange Nybegynder
27. marts 2004 - 11:01 #1
lyder i mine øre som en fremragende ide :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. marts 2004 - 11:06 #2
Jeg synes også det er en glimrende ide...
Avatar billede snowball Novice
27. marts 2004 - 11:54 #3
De mails vi modtager i dag indeholder da allerede ting så man kan sortere dem i grupper. Jeg er dog enig í at det ikke virker perfekt.

Alle mails, lige på nær mails om nye spørgsmål, har en linie hvor der står "Handling" efterfulgt af enten "Kommentar", "Besvaret", "Svar accepteret" eller "Svar afvist". Mails om nye spørgsmål har som sagt ikke den "Handling" linie, men har til gengæld en linie der hedder "Point" som man så må sortere på. Det er så bare ikke optimalt at sortere bare på "Point" da det vil gå galt hvis selve kommentaren/svaret indeholder ordet "point" :)

Der har tidligere været flere forslag til hvordan man kunne gøre så hver "type" mail blev helt unik, men det helt optimale forslag er vis aldrig kommet.
Avatar billede KingMedia Novice
27. marts 2004 - 12:05 #4
Det er rigtigt..  men det er ike alle der kan sortere på en fornuftig måde udfra tekst i mails..

hvis bare man kunne inkludere det i subject linien, har alle filtre mulighed for at sortere efter det :o)
Avatar billede snowball Novice
27. marts 2004 - 12:18 #5
Jeg har fået både Outlook 2002 og Thunderbird 0.5 sat op så det sagtens kan bruges, men er som sagt også enig i at det ikke er helt optimalt :)

Men så må man jo "grave lidt i det" og hjælpe Admin med at finde en metode sådan så typen af mail'en kan identificeres i headeren eller sådan noget. Det skal jo bare virke i så mange mail klienter som muligt, så det med at skrive det i subject er nok en ganske udmærket idé.
Avatar billede KingMedia Novice
27. marts 2004 - 12:25 #6
Jah .. nemlig.. :o)

Jeg ved godt det kan lade sig gøre, men optimalt er det ikke..

vil hellere end gerne bidrage til at Admin kan få lavet det på en fornuftig måde.. :o)

/mads
Avatar billede exp Juniormester
29. marts 2004 - 11:17 #7
I Thunderbird kan der sorteres via regular expressions - og alle nyoprettede spørgsmål indeholde " : <pointantal>" i emnet