Avatar billede mills Nybegynder
26. marts 2004 - 23:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort..

Jeg leder efter et nyt bundkort:
Det skal værer Socket A, understøtte lan 10/Mega bit, Firewire og USB 2. Derudever skal det have en FSB på 333 og understøtte mindst en 1 GB ram.
Budget; 400-800. Hvad får man merer af at ofre de sidste kr. fra 600-800 f.eks?
Jeg har også tænkt på om jeg skal købe et med onboard blutooth eller wi-fi, men kan det fås i ordentlig kvalitet til en ok pris?
Avatar billede sukos Juniormester
26. marts 2004 - 23:26 #1
ASUS!!!!! :O)
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 10:58 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=51006
anmeldelse: http://www.tweakup.dk/article/234/dk/

Hvis det er for dyrt, siger du bare til, så finder jeg noget andet.
Avatar billede mills Nybegynder
27. marts 2004 - 13:37 #3
Det ser jo lækkert ud..men jeg er villig til at undvære onboard audio, til mindre penge. Det bundkort jeg har nu har onboard og det larmer ( Brummer ),,jeg ved ikke om det bare skal jordes.
Avatar billede mills Nybegynder
27. marts 2004 - 14:42 #4
Og jeg tror heller ikke at firewire er nødvendigt. Så mit budget kan vel blive 400-500 så...
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 14:53 #5
Du kan stort set ikke få bundkort uden lydkort mere.
Du får ikke voldsomt meget bundkort for 4-500kr, men her er et par bud:
Epox laver god kvalitet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73942
Det samme gælder msi: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37731
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 14:55 #6
Hov. Epox´et har vist ikke onboard lan. Men et netkort kan fåes til under 100kr (ofte en del lavere).
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 14:57 #7
Avatar billede mills Nybegynder
27. marts 2004 - 16:36 #8
Er der nogle der kender noget til FIC bundkort? Jeg har hørt gode ting.
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 16:56 #9
På edbpriser er de eneste til amd nogle gamle svende (via kt133 og 133a chipset).
Men FIC er lavpris bundkort. Ikke at det er dårligt, men ofte yder lavpris bundkort ikke så meget som de lidt dyere, og der følger ikke så mange ekstra funktioner med (bios/hardware muligheder og ekstra tilbehør).
Avatar billede mills Nybegynder
27. marts 2004 - 17:29 #10
Ok, en af mine venner har lige skiftet til et fic og det har 4 gange usb 2.0, digital spdif udgang, firewire og bios til 550; Kr
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 18:21 #11
Hvad hedder det? Er det til amd eller intel?
Og hvilket chipset?
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 18:27 #12
Kiggede også kun på edbpriser.
Fik har en del bundkort:
http://www.fica.com/site/html/products/mb.asp
Men som sagt, så er det billig boards. Men det betyder ikke at de er dårlige.
Personligt ville jeg tage epox´et (nok mest en smagssag). Det har dog ikke firewire, men det kan altid købes seperat.
Men hør din ven hvordan kortet kører, og prøv at teste med diverse benchmark programmer (sisoft sandra til ram/cpu, 3dmark2001/2003 til spil, pcmark til overall)
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 18:27 #13
Fik=FIC :-)
Avatar billede mills Nybegynder
28. marts 2004 - 23:30 #14
Men hør din ven hvordan kortet kører, og prøv at teste med diverse benchmark programmer (sisoft sandra til ram/cpu, 3dmark2001/2003 til spil, pcmark til overall)---
Det vil jeg gører, har siger det kører godt. Jeg har Epox nu men det er jeg ikke imponeret over, derudover er der problemmer med det. Tak.
Avatar billede mills Nybegynder
27. maj 2005 - 20:03 #15
ok