Avatar billede pfp Nybegynder
26. marts 2004 - 17:56 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

EDBpriser.dk understøttelse

Hej,

Jeg er midt i planlægningsfasen omkring et ny web-shop. Jeg ønsker at min kommende butik skal have understøttelse for dataudveksling med EDBpriser.dk

Forstået på den måde, at hvis jeg sælger min shop til en edb-forhandler skal kan have muligheden for at kunne deltage på EDBpriser.dk med sine priser.

Er der nogen der ved noget om hvilke krav man skal opfylde for at blive præsenteret som forhandler på edbpriser, hvilket format man skal have sine data liggende i osv..

I det hele taget vil jeg meget gerne høre om andres erfaringer og tanker..

På forhånd tak for alle indlæg.

/pfp
Avatar billede abruscato Nybegynder
26. marts 2004 - 17:58 #1
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2004 - 19:28 #2
edbpriser skal have kr.400 om måneden.
Avatar billede pfp Nybegynder
27. marts 2004 - 02:04 #3
Det er ikke så meget de informationer jeg er ude efter.

Jeg er mere interesseret i at høre, hvis der er nogen der ved lidt om hvordan systemet rent teknisk fungerer. Jeg står jo ikke lige med en som vil give de 400,- nu hvor min shop ikke er færdig endnu...

Så jeg tænker mere på om data f.eks. skal ligge i XML og andre praktiske ting.
Avatar billede abruscato Nybegynder
27. marts 2004 - 13:11 #4
Jeg vil anbefale dig at kontakte EDBpriser.dk for at høre mere. Så er du sikker på at få rigtige og præcise svar.
Avatar billede pfp Nybegynder
27. marts 2004 - 14:08 #5
Det vil jeg gøre så. Det ville bare være sjov hvis der var nogen herinde der havde nogen erfaringer.
Avatar billede ALS Praktikant
29. marts 2004 - 23:21 #6
DanDomain´s e-shop løsning har et modul til direkte udveksling af data mod EDBpriser.dk

http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=shop&page=/e-handel/webshop-prisliste.htm
Manualen finder du på http://www.dandomain.dk/support/webshop/edbpriser.pdf

Scannets e-shop kan også Export af data til bl.a. edbpriser.dk
http://www.scannet.dk/frame.asp?url=http://www.scannet.dk/ShopSystem_Funktioner.htm

Dandomain og Scannet er de 2 mest udbredte Danske shop-løsninger.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. marts 2004 - 07:44 #7
ib-rene-cairo ->
"Jeg er midt i planlægningsfasen omkring et ny web-shop. Jeg ønsker at min kommende butik skal have understøttelse for dataudveksling med EDBpriser.dk"

Dvs. jeg er midt i planlægningsfasen fordi jeg vil udvikle min egen shop, så dine links kan jeg desværre ikke bruge til noget.
Avatar billede ALS Praktikant
30. marts 2004 - 09:17 #8
pfp >>
Så må du sørme meget undskylde.
Det er også for dårligt at jeg ikke kunne gætte at "planlægningsfasen" dækker over "udvikle min egen shop" når du nu udtrykker dig så klart.
Rigtig dumt af mig at tro at "planlægningsfasen" også kunne dække over at du var igang med at lave forretningsplan og finde den rigtige shop-løsning hvor der var mulighed for at få en din kommende butik fik understøttelse for dataudveksling med EDBpriser.dk.

Jeg skal nok lade være med at forstyrre dine præcise og velformulerede spørgsmål med mine dumme svar for fremtiden.
Avatar billede pfp Nybegynder
30. marts 2004 - 17:53 #9
Fald bare helt ned igen ib-rene-cairo. Beklager hvis jeg har udtrykt mig uklart. Jeg var heller ikke ude på at håne dig eller noget ved at skrive hvad jeg skrev 30/03-2004 07:44:03 ...jeg ville bare forklare hvad jeg mente, fordi jeg godt kunne se at min formulering måske ikke var klar.

Jeg er ked af at dette er blevet et sted, hvor man går "amok" uden først lige at tjekke at man ikke bare har snakket/skrevet "forbi" hinanden.

Mvh Peter Poulsen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. marts 2004 - 19:22 #10
pfp - hejsa, den eneste måde er at kontakte dem. vi har selv fået det udviklet i vores shop. Kontakt dem og så har de nogle dokumenter klar til at sende til dig
Avatar billede pfp Nybegynder
30. marts 2004 - 22:48 #11
triple-x -> Okay det vil jeg gøre. Tak.
Avatar billede kgp43 Nybegynder
01. april 2004 - 15:31 #12
pfp: Er det muligt vi kan se deres materiale? Kunne være spændende at se hvordan de har opbygget det :)
Avatar billede cult Nybegynder
11. april 2004 - 21:11 #13
Jeg har selv haft en Webshop løsning fra Dandomain med netop EDBpriser modul, så jeg ved da lidt om det..... :)

Din shop skal selv generere en TXT fil hver dag som så bliver "samlet op" af EDBPriser, hvorefter den indgår i den daglige opdatering kl. 10:00 om morgenen.

Dine varer skal have hver sin linie i TXT filen, hver linie være som følger:
EDBPriser Varenr;Pris;F-KODE(Forhandlernr.);Link til varen;Lagerstatus;Leveringstid;Fragtpris

Link til din TXT fil skal sendes pr. mail til Edbpriser efter aftalen er klar.

Håber det hjælper dig!

/Kim
Avatar billede cult Nybegynder
11. april 2004 - 21:14 #14
Lige en tilføjelse.... Hvis du kun har ganske få varer online, og priserne ikke ændrer sig kan du selv taste opdaterede priser ind til dem uden den førnævnte TXT fil. Du får adgang til Webadministration af din konto hvor du selv kan ændre alle informationer om firma'et, samt finde de nødvendige varenumre til din TXT fil...
Avatar billede pfp Nybegynder
12. april 2004 - 00:19 #15
cult -> Det var lige præcis den information jeg ledte efter. Tak!
Avatar billede ALS Praktikant
12. april 2004 - 14:10 #16
Tja, den information kunne du også have fået, hvis du havde brugt bare lidt tid på at kikke på de 2 første link jeg gav dig, men du havde alt for travlt med at afvise mig ;o)

http://demoshop3.dandomain.dk/admin/edbpriser-export.asp
Avatar billede cult Nybegynder
12. april 2004 - 14:45 #17
ib-rene-cairo, ingen af de to links du skrev fortæller hvordan man opsætter EDBpriser i egen shop, det er korrekt at du kan logge ind i Dandomains testshops og se et eksempel, men det skrev du jo ikke noget om der??
Meget fint at du så efterfølgende gør det.

Eksemplet hjæpler jo egentlig heller ikke manden ret meget, alt han kan se er en masse linier lign denne:
32424242;1875;;http://demoshop3.dandomain.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=910;Ja;5;32

Hvordan skal han vide hvad alle de forskellige tal i den exportfil står for? Jeg giver ham forklaringen på hvordan han skal gøre i stedet, det var ligesom det han havde brug for...
Avatar billede ALS Praktikant
12. april 2004 - 14:47 #18
Det havde jeg gerne uddybet, men det er der ikke rigtig basis for efter 30/03-2004 07:44:03 ;o)
Avatar billede pfp Nybegynder
12. april 2004 - 19:18 #19
ib-rene-cairo -> Du er tydeligvis stadig fornærmet over en misforståelse. Som tidligere skrevet var det ikke min mening, at irritere eller tale nedladende til dig. Men det vil du åbentbart ikke acceptere, så det må du selv om.

Jeg har fået den information jeg var ude efter og det er jeg glad for.
Avatar billede ALS Praktikant
12. april 2004 - 19:55 #20
pfp >> Nej, så slet er det nu heller ikke. Du overser ;o) i de sidste 2 kommentarer.

Jeg syntes dit indlæg 30/03-2004 07:44:03 var en arrogant kommentar til mit svar og ikke videre opmuntrende til at forsøge at hjælpe yderligt.
Linket til eksemplet på txt-filen kunne være udledt af den manual jeg gav link til i starten. Jeg har selv brugt det eksempel til at finde frem til filformatet.
Du har sikkert ret i at vi talte forbi hinanden :o)
Avatar billede pfp Nybegynder
12. april 2004 - 21:35 #21
Okay, det er jeg da glad for at høre så :)