Avatar billede follmann Novice
25. marts 2004 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

zonealarm vs. xp-firewall

Jeg har en mistanke om, at zonealarm gør min opstart meget langsom. Fra jeg ser mit skrivebord, til jeg kan få lov til at klikke mig online, går der oftest fra 2-2½ minut.

Så er det jeg vil vide om jeg skal leve med det eller om jeg skal skifte til den firewall xp selv tilbyder. Men er xp firewall effektiv nok?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 11:14 #1
XP firewall stinker, den har den graverende fejl at den overhoved ikke beskæftiger sim med udgående trafik. Styring af den udgående trafik er en personlig firewalls eneste berettigelse. XP's firewall duer ikke, glem den
Avatar billede llgpublic Nybegynder
25. marts 2004 - 11:25 #2
Han er helt ret, XP's indbygget firewall er ikke noget at juble over, den blokker stortset alt trafik samt intranet trafik gennem din LAN forbindelse og skal sætter meget nøjagtigt op for at du til noget. Anbefaler også Zone Alarm til dette job. Ellers er der en sidste men måske bedre løsning, Panda Software Antivirus, som er et antivirus program der leveres med en kanon firewall.

En prøve version kan findes her:
http://www.pandasoftware.com/register.asp?CodigoProducto=37&TipoLead=2&TipoUsuario=1&Tipo=1&Ref=WWEN-PLTIS-DES&Idioma=2&Country=US&sec=down
Avatar billede chalde Seniormester
25. marts 2004 - 12:01 #3
Ville nu hellere tage sygate´s end zonealarm (gratis udgaven).
http://download.com.com/3000-2092-10247416.html?tag=lst-0-1
Avatar billede llgpublic Nybegynder
25. marts 2004 - 12:33 #4
ja oki, sygate jo også kanon, men så længe de ikke trækker ned i hans uptime kan næsten alt bruges, men Windows XP firewallen er ikke noget at råbe hurra for.
Avatar billede yHec Novice
26. marts 2004 - 14:12 #5
Jeg har lige oplevet at XP's Firewall forhindrede mig at FTP'e mit domæne... Glem den og brug ZA, langt bedre!