Avatar billede shjdsi Nybegynder
06. februar 2001 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter man et field i toad

jeg har prøvet med

alter table mintabel
delete(fornavn)

Men det virker ikke
Avatar billede psv Nybegynder
06. februar 2001 - 10:59 #1
Hvis du har min. Oracle 8.1.5 kan du gøre det med:

alter table <table>
drop column <column>;
Avatar billede shjdsi Nybegynder
06. februar 2001 - 11:15 #2
tak for det! det virkede ja jeg er ret ny i db design med sql så det vil måske komme nogle banale spørsmål her det næste stykke tid.

hvis du vil have point må du lige ligge et svar ind.
Avatar billede psv Nybegynder
06. februar 2001 - 11:17 #3
Et svar
Avatar billede mej Nybegynder
14. februar 2001 - 09:33 #4
Hej,
Nu har du jo godt nok fået den korrekte syntaks til hvorledes man dropper en kolonne i Oracle. Du nævner dog også at du bruger TOAD. Fra version 6.4 er det muligt at droppe og adde koloner i schema browseren. Hvis du markerer din tabel og se på definitionen i detail sektionen vil der være 2 ikoner oven over definitionen. Den ene hedder \'Add column\', den anden \'Drop column\'.
TOAD er et glimrende værktøj me mange muligheder.. TOAD indeholder også en glimrende SQL hjælp, denne finder du i SQL editoren, nederste knap menu, de 3 ikoner længst til højre. Brug den det er god måde at lære syntaksen på.
Avatar billede psv Nybegynder
14. februar 2001 - 10:56 #5
Hmmm - og hvad med min point :-)
Avatar billede shjdsi Nybegynder
14. februar 2001 - 11:03 #6
ups!

Sorry

Avatar billede psv Nybegynder
14. februar 2001 - 11:14 #7
Oki... Havde selv glemt det indtil mej kommenterede sagen ;-)