Avatar billede spock73 Nybegynder
22. marts 2004 - 12:44 Der er 24 kommentarer

Explore fejl-meddelelser

Explore.EXE - Programfejl
Instruktionen ved "0x77f57ec4" refererede hukommelse ved "0x00000067". Hukommelsen kunne ikke "written".

Explore.EXE har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

iexplore.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

- Disse fejlmeddelser får jeg flere gange om dagen, det er faktisk ret trælst, når det hele bare lukker ned. Er her nogen der ved hvordan det skal repareres? Jeg har foretaget SFC /scannow uden virkning... HJÆLP mig!
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2004 - 12:52 #1
Explore.EXE er du STENsikker på at den ikke hedder ExploreR.exe?
Gør den ikke er det snavs.
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 12:54 #2
Ellers-hvor stor er din sidefil, og hvor meget ram har du?
sidefil=-Gå ind i Kontrolpanel-System-Avanceret-Ydeevne-Indstillinger.
Der vælger du-Avanceret, under-Virtuel hukommelse ser du det
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 12:56 #3
Tænkte på.. den "sidefil" hvad sker der hvis jeg EX ændre størelse op eller ned på den ?

</Pytter>
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 12:59 #4
Det afhænger af hvor mange ram du har.
Den fil, som bruges til virtuel hukommelse, oprettes automatisk, når du installerer Windows XP, og den kaldes for sidefilen. Sidefilens størrelse er dynamisk og kan variere mellem en mininum- og maksimumstørrelse. Windows XP indstiller automatisk sidefilens minimumstørrelse til en halv gange størrelsen på computerens RAM-hukommelse og maksimumstørrelsen til tre gange sidefilens minimumstørrelse. Hvis du f.eks. har 256 megabyte RAM-hukommelse i computeren, bliver sidefilens minimumstørrelse 384 megabyte (1,5 x 256 = 384), og maksimumstørrelsen bliver 1152 (3 x 384 = 1152). Det er de anbefalede størrelser.
Når du har gjort dette klikker du på knappen 'Definer'. Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren.
Hvis du laver sidefilen for lille, er det ikke sikkert Windows vil starte, så gør tingene med forsigtighed
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 13:01 #5
ok tak for forklaringen.. Godt der findes nogle kloge mennesker til at forklare os menneskelige tingene på en måde så man kan forstå det .. :o)

</Pytter>
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 13:03 #6
Ok, tak*S Hvor mange ram har du?
Avatar billede pytman Nybegynder
22. marts 2004 - 13:06 #7
Har 512 siddende i min stationære maskine.. Og køre Xp..

Hmm mine forældres computer laver RIMELIG tit nogle crash i IE... De kører win98 (kan ikke få dem overtalt til at skifte til 2000 eller XP) de har 128 mb ram.. kan det hjælpe at sætte sidefilen op på deres computer?
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 13:09 #8
Har du lyst til at svare på fromsejs spørgsmål 22/03-2004 12:52:10 ??

For dit problem kan ligger der.
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 13:10 #9
512 er også fint*S* kommer fejlmeddelelserne stadig?
Ang. dine forældres, så står der lidt om det her: http://www.wintip.dk/9x/trimning/memtrim.htm
Avatar billede spock73 Nybegynder
22. marts 2004 - 13:30 #10
Jeg er næsten sikker på at den skriver Explore uden R i enden. Jeg har fået tjekket Hijackthis, den viste ikke noget, heller ikke Ad-aware eller Spybot.

Sidefilen: 1536-3072, aktuel 528
RAM: 1024
Avatar billede spock73 Nybegynder
22. marts 2004 - 13:32 #11
Den har lige gjort det igen:

Explorer.EXE - Programfejl
Instruktionen ved "0x77f57ec4" refererede hukommelse ved "0x00000067". Hukommelsen kunne ikke "written".

Med R i enden... men det er jeg sikker på der ikke er i "iexplore".
Avatar billede fromsej Praktikant
22. marts 2004 - 13:33 #12
Avatar billede arlet Juniormester
22. marts 2004 - 13:36 #13
Så er den god nok

Explorer.EXE  skal være med R
iexplore.exe  skal være uden R

Så ingen problemer der..
Avatar billede spock73 Nybegynder
22. marts 2004 - 13:38 #14
Godt - pyha *S* Men hvad er der så galt?
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 15:49 #15
Kør en sfc /scannow for at tjekke systemfiler.
Ellers en repair: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede spock73 Nybegynder
22. marts 2004 - 19:50 #16
SFC /scannow er kørt uden nogen form for virkning.
Windows har nu sat den virtuelle hukommelse op - den kom og sagde at der ikke var nok... Kort efter kom fejlmeddelelsen igen:

Explorer.EXE - Programfejl
Instruktionen ved "0x77f57ec4" refererede hukommelse ved "0x00000067". Hukommelsen kunne ikke "written
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. marts 2004 - 20:23 #17
Avatar billede spock73 Nybegynder
23. marts 2004 - 09:10 #18
Det der med Aida32, PC-Sensor forstår jeg ikke :-) Hvordan tjekker jeg det??
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 09:15 #19
I Aida, allerøverst er PC, klik på den, så kommer sensor frem, der kan du se cpu temp.

Når du selv tilpasser sidefilen, trykker du så også på-definer-til sidst?
Avatar billede spock73 Nybegynder
23. marts 2004 - 09:51 #20
Jeg aner ikke hvad du mener med Aida???
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 09:55 #21
Forståeligt, det er mig der ikke er helt kvik;(
Men hent Aida: http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r847.html
og tjek!
Avatar billede spock73 Nybegynder
23. marts 2004 - 11:46 #23
Jeg har fået installeret Aida32, men der kommer ikke noget frem når jeg trykker på Sensor... vinduet til højre forbliver grå...

Jeg har testet mine RAM, der er ingen fejl...

Jeg husker at trykke på Definer til sidst *S*

Jeg forstår ikke meget af det der står om 077 fejl, desværre - det vist lidt for teknisk til mig...
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. marts 2004 - 11:55 #24
Ja, de stop fejl er lidt ud i tågen;( Har du sp1 installeret?