Avatar billede jib01 Nybegynder
18. marts 2004 - 15:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Komprimere database gennem makro?

Kan man komprimere databasen gennem en makro i access 2002?
Avatar billede jensen363 Forsker
18. marts 2004 - 16:25 #1
Jeg ved ikke om dette virker i Access 2002, men der er en metode som komprimerer databasen hver gang du åbner den ... hvis det er sådan noget du har behov for.

Virker udenærket i mindre databasesammenhænge

C:\\Programmer\\Office\\MSAccess.exe C:\\Dokumenter\\Database.mdb /compact
Avatar billede hekla Nybegynder
18. marts 2004 - 16:49 #2
Du kan komprimere databasen hver gang den lukkes vha. Funktioner/Indstillinger/Generelt/Komprimer ved lukning
Avatar billede jib01 Nybegynder
18. marts 2004 - 18:24 #3
Jeg vil gerne undgå at skulle lukke og åbne, da det skal køres i et driftsmiljø, hvor alt skal ske automatisk.
Avatar billede hekla Nybegynder
18. marts 2004 - 18:55 #4
Det sker automatisk, hver gang brugeren lukker databasen!
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2004 - 19:45 #5
as far as I know, you can NOT compact a database while it is being used, so one way or the other you have to close the  dB and compact it.