Avatar billede stig69 Nybegynder
18. marts 2004 - 08:04 Der er 3 kommentarer

Suitcase el. Font Book

Jeg har lige fået fingre i en ny Macintosh G5 med OS 10.3. Jeg kan se at styresystemet inderholder et skriftstyringsprogram --> Font book/ skrift bog http://www.apple.com/dk/macosx/features/fontbook/

Jeg skal bruge maskinen til grafisk brug (Adobe CS, QuarkXPress 6 osv) Er det nødvendigt at investere i Suitcase eller kan man klare sig med Apples egen skriftstyringsprogram? Hvad er jeres erfaringer?

Stig
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. september 2004 - 01:03 #1
Suitcase er da kun for dem der næsten aldrig arbejder med sine programmer . . .

Hvis du arbejder hver dag eller mindst et par dage om uge med forskellige skrifter, kan du lære de forskellige typer på max et par måneder.

Jeg øver mig endnu, hver gang jeg ser en reklamefolder, smiler jeg og tænker f.eks; aha en Bodoni der er sløjfet sammen med deres log, hvor smart.

-og sådan kan du træne din hukommelse til at lære de forskellige skrifter i en fart.

Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde.
-jo større dit behov er, desto hurtigere går det med at lære skrifterne at kende.
Avatar billede stig69 Nybegynder
20. september 2004 - 08:15 #2
Det har du sikkert ret i. Men da jeg ikke er designeren, kan jeg jo ikke gøre så meget udover at bruge de skrifter de benytter
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. september 2004 - 09:35 #3
Køb eventuelt WORD, som viser dig samtlige skrifter.
-så får du samtidig et program for dine penge, der kan kommunikere med lidt PC-shit.

Blot et forslag.