Avatar billede kennovs Nybegynder
17. marts 2004 - 08:58 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til en Ansøgning!

Hej, jeg står og skal bruge noget hjælp til at lave en ansøgning.

jeg er lige igang med at skrive en, så ligger den ind om lidt

nogle der har lidt links til hvordan man laver en god en, og formulere sig godt, så det lyder interesant?

Kenneth
Avatar billede cdc Novice
17. marts 2004 - 09:05 #1
kig ind på www.stepstone.dk, hvor de har en hjælper til ansøgninger, hvad der skal være med, indeholde osv
Avatar billede kennovs Nybegynder
17. marts 2004 - 09:32 #3
Kan i ikke lige hjælpe mig med at få startet på min ansøgning!

jeg skal skrive til Kramer Huse Hjemmeside: www.kramerhuse.dk

jeg søger en lærerplads som Teknisk designer, men kan ikke finde ud af at starte..

Hvade regnet med noget i denne her stil.

Det er med stor interesse jeg har læst jeres hjemmeside, da jeg får et indblik i hvad i laver, hvordan ´jeres tegninger ser ud, og hvad i har bygget indtil nu.

Håber i kan hjælpe med at formulere det rigtig, så det lyder tiltalende.

Kenneth
Avatar billede schach Nybegynder
17. marts 2004 - 10:12 #4
kan du bruge denne start? Husk altid når du skriver hvad du har lavet i en ansøgning at uddybde hvorfor det er relevant i forhold til jobbet!!

Jeg har med stort engagement studeret materiale om Kramer - Huse og finder jeres projekter korresponderer med min baggrund og ambitioner med hensyn til design, kvalitet og nyskabelse. Det er specielt områderne  ... der har min store interesse og det er på den baggrund jeg søger en læreplads som teknisk designer hos jer.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
17. marts 2004 - 12:18 #5
Men husk at det er usmart at komme med en masse for dig fremmedord, som ikke holder i en samtale med dig senere.
Jeg er seelv direktør og ser meget på om folk udtrykker sig normalt eller det er noget påtaget.
Påtagethed hos mig er et minus.

Skriv den læg den ind (uden ting der kan kompromitere dig og evt. firmaet) så vil jeg hellere læse den.
Ellers kan jeg kun sige vær dig selv og vær naturlig
Avatar billede miss-g Seniormester
17. marts 2004 - 12:34 #6
Rigtig god side ang. ansøgningen:
http://www.karrierevejviser.dk/akademiker/OmJobsoegning/index.asp?act=kategori|13494

Du kunne f.eks. starte sådan her:

"Efter at have set jeres hjemmeside, tillader jeg mig at søge læreplads som Teknisk Designer. Kramer Huse lyder til at være lige noget for mig, da ....."
Avatar billede killifish Nybegynder
17. marts 2004 - 18:08 #7
Politikens "Håndbog i Nudansk" kan jeg varmt anbefale. Den er uundværlig for en person der ønsker at begå i nutidens kommunikationsstyrede samfund. Det er en af de bøger man køber og bruger hele livet. :o)
Avatar billede kennovs Nybegynder
19. marts 2004 - 09:37 #8
Efter at have set jeres hjemmeside, tillader jeg mig at søge læreplads som Teknisk Designer. Kramer Huse lyder til at være lige noget for mig, da jeg interessere mig meget for Byggeri. Jeg kommer selv fra en familie med træ i årene. Min far er lagerchef på en tømmerhandel og  min morfar var Tømrer og snedker.

Kan man godt skrive dette?
Avatar billede schach Nybegynder
19. marts 2004 - 10:07 #9
Ja - men jeg ville ikke skrive hvad din far laver og morfar lavede. Det er super med træ i årene - det siger alt så bare stop der!! Held og lykke
Avatar billede kennovs Nybegynder
19. marts 2004 - 10:10 #10
Okay... men hvad er det næste skridt man tager i en uopfordret ansøgning? Det er vel alder, hvad jeg laver m.m.? måske et lille eksempel?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
19. marts 2004 - 11:23 #11
Fortæl om dig selv, sport (en kommende verdensmester er jo fed propaganda) Ungkarl? (de er jo på jagt) er du jæger, naturfanatiker eller lignende.

Rigtigt di far og længere tilbage er uint. det kan komme under en samtale, som du jo skal til.

Flot papir der lægges mærke til, komme personligt med brevet,
Avatar billede miss-g Seniormester
20. marts 2004 - 01:26 #12
Så skriver du bare videre.. nyt afsnit

Jeg har netop afsluttet 1. år på ...skole...

Husk at lave afsnit, så man kan overkomme at læse en hel A4 side.
Avatar billede kennovs Nybegynder
23. marts 2004 - 08:16 #13
Hvis i lige vil, rette dette her lidt...

Efter at have set jeres hjemmeside, tillader jeg mig at søge læreplads som Teknisk Designer. Kramer Huse lyder til at være lige noget for mig, da jeg interessere mig meget for Byggeri. Jeg kommer selv fra en familie med træ i årene.

Jeg er i gang med grundforløbet, og aflsutter det i December, hvor efter jeg skal i lærer, muligvis hos jer.
Jeg er 19 år, har kørekort til Kategori B.

I min fritid bruger jeg meget tid på mine lektier, så jeg får det gjort så godt som muligt. Jeg bruger også meget tid på at lave hjemmesider, da det er en stor interessere. Det har jo også noget med Design at gøre.

Eller skrive hvad der ikke skal stå, og hvad der skal stå, gerne lidt eksempler...

Kenneth
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 13:22 #14
I min fritid bruger jeg meget tid på mine lektier, så jeg får det gjort så godt som muligt. (Virker ikke overbevisende, skal omformuleres eller slettes)

Jeg bruger meget tid på at lave hjemmesider, da det er min helt stor interessere. Det er for at blive god tl design, da det er min helt store hobby
Avatar billede kennovs Nybegynder
23. marts 2004 - 13:27 #15
Hvordan vil du så gøre det mere overbevisende?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
23. marts 2004 - 23:33 #16
Det lyder simpelthen skørt at du bruger meget fritid på dine lektier, skriv noget med:
Efter alle skolepligterne er overstået, lektier og forberedelse til næste dag er det tid til min hobby, at lave hjemmesider og udfolde stor kreativitet er noget af det jeg kan få mange timer til at gå med,,,,,,,,,vær glad, udtryk din glæde på skrift.
Avatar billede miss-g Seniormester
29. april 2004 - 00:24 #17
Husk at lukke *S*
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. april 2004 - 09:37 #18
og lad os da høre om det bar frugt *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
26. maj 2004 - 22:21 #19
Ja, noget nyt her?