Avatar billede thomasclausen Nybegynder
16. marts 2004 - 08:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

MSN logger hele tiden af!!

Hej

Jeg sidder ved en eMac med OS X installeret.
Jeg kan godt logge ind på MSN, men (det er dog lidt forskelligt) efter ca. 10 min logger MSN ud og så skal jeg til at logge ind igen - MEGA irriterende da man kan signe in mange gange i løbet af en dag så!!
Jeg har ikke ret meget forstand på hvordan hele OS X fungerer da det er helt nyt for mig, og jeg har desuden heller ingen muligheder for at installere noget på computeren da det hele kører via en server man logger ind på for overhovedet at kunne mac'en.
Håber der er nogen der kan komme med et fif til hvade der evt. kan være galt!

Thomas

P.S. Håber ikke min lille forklaring er for rodet!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 10:24 #1
Er der andre i din afdeling, der har samme problem ??

/Martin
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
16. marts 2004 - 12:12 #2
Ja det har vi alle sammen!

Ved ikke om det bare er en fejl i MSN eller det er den måde vores system er konfigureret på!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 12:45 #3
Har i en systemadministrator ?? Det kunne jo tænkes, at det var et problem, som var relateret til firewall'en ??

/Martin
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
16. marts 2004 - 15:33 #4
Det her vi men da det ikke er et program vi bruger direkte til arbejdet gider han ikke hjælpe os med problemet!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 17:56 #5
Microsoft har en hjemmeside til Mac-brugere. Vil prøve at granske den senere på aftnen for at se, om der er noget, som kan hjælpe jer :-)

/Martin
Avatar billede egonspock Seniormester
16. marts 2004 - 20:25 #6
Har I checket om det kunne være indstillingerne i MSN? (de er nok oppe under MSN-menuen, men jeg har ikke installeret det selv, så jeg er ikke sikker). Alternativt kunne I prøve med et erstatningsprogram som Proteus, eller hvis det primært er til intern brug, Apple's iChat med Rendezvous, der så selv finder ud af hvem der er på lokalnetværket.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. marts 2004 - 23:39 #7
Har fundet lidt her:

Troubleshooting Issues with .NET Passport
If Windows Messenger displays "yourusername@yourdomain (E-mail Address Not Verified)" for your display name and you cannot change it, you have not verified your e-mail address with .NET Passport. When you sign up for a .NET Passport, a verification e-mail is sent to the e-mail address you registered with .NET Passport. You must click the link in this verification message to verify your e-mail address. If you did not receive this message or if you deleted the verification message, follow these steps to have another verification message sent to you:
Visit to the following .NET Passport Member Services Web site:
http://memberservices.passport.com

Click the Help link.
Click the Reset your .NET Passport password link, and then click the Contact Us link at the bottom of the Help window.
Fill out the Contact Us form and request that another verification message be sent to you.
Follow the instructions in the verification message to verify your e-mail address.
If you still do not receive the verification message, disable any spam filters that may have intercepted the message or check with your ISP to verify that the message is not stuck at the server.

If Windows Messenger does not recognize your .NET Passport, visit one of the following Microsoft .NET Passport sites to verify that your passport is recognized:
http://www.passport.com/

-or-

http://www.hotmail.com/

If the .NET Passport site recognizes your passport but Windows Messenger does not recognize your passport, the messaging servers may be temporarily unavailable. To resolve this issue, wait a short time, and then try again.

If the .NET Passport site does not recognize your passport, create a .NET Passport account by using any e-mail address, and then sign in to Windows Messenger by using your new .NET Passport sign-in name and password. To register for a new .NET Passport, visit the following Microsoft Web site:
http://register.passport.com/

Og her:

Signing In Through a LAN
If you are having problems connecting to the service through a corporate local area network (LAN), you man be using a false proxy setting. To resolve this problem, check for a false proxy setting.

NOTE: Do not use the setting that is described in this procedure without authorization from your network administrator or your Internet Service Provider (ISP).
On the Tools menu, click Options.
Click the Connection tab, and the make sure that the I use a proxy server check box is not selected.
If you require the use of a proxy server in your environment, your network administrator or your ISP can give you the configuration information. Additionally, if the server is functioning and you still cannot connect, please contact your network administrator for the settings that you require to use the Windows Messenger service through your LAN.

If you still cannot connect to the Windows Messenger service even though you are connected to the Internet, check the status of your Windows Messenger server at the following Microsoft Web site:
http://messenger.microsoft.com/support/helphome.asp

back to the top
Signing In Through a Firewall or a NAT
Windows Messenger is configured to run whenever you turn on your computer. When you connect to the Internet, Windows Messenger automatically connects to its server, even from behind a firewall or a network address translation (NAT). Windows Messenger first tries to connect directly so that you can use its full functionality. If Windows Messenger cannot connect directly, it uses the same HTTP connection that your default browser uses to connect to the Internet.

IMPORTANT: If Windows Messenger uses your browser connection, you can send instant messages, but some features of Windows Messenger such as placing calls, sending files, or connecting to other messaging services may not be available.

To check your connection type:
Start Windows Messenger.
On the Tools menu, click Options.
Click the Connection tab.

Your connection type is listed on the bottom of the tab. For example, the following message may appear:
You are currently connected to Windows Messenger using your default browser's settings.

To get full functionality and to avoid using your default browser connection, ask your system administrator to configure your network using information from the online help for Windows Messenger. Direct your administrator to the "Configure Your Network for Voice Communications and File Transfer" in the Guide for Network Administrators. For more information, visit the following Microsoft Web site:
http://messenger.microsoft.com/support/helphome.asp

Det sidstnævnte er nok der, hvor du skal kigge nærmere. Kunne forestille mig, at du skal sætte det op til at bruge proxy server !?!?

/Martin
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
17. marts 2004 - 08:23 #8
Tak for dit lange svar, men lige nu kører det med samme proxy-indstillinger, som mit Internet Explorer.
Det underlige er at i OS 9.2 havde jeg ikke samme problem med at MSN ikke kunne logge ind, men nu da vi har fået installeret OS X kører det af h...... til
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. marts 2004 - 12:34 #9
Hvordan ser dine proxy indstillinger ud ??

Og hvordan ser dine indstillinger til Internettet ud ??

/Martin
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
18. marts 2004 - 08:59 #10
Ved ikke helt om jeg syntes det er super smart at skrive proxy-indstillingerne her!
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
23. april 2004 - 12:00 #11
er det ikke også ligegyldigt hvad proxy-serveren hedder?
Avatar billede egonspock Seniormester
23. april 2004 - 15:30 #12
Der er megastor forskel på OS9 og OSX, så det kan ikke undre en meter at der skulle være forskel på hvordan nettet og MSN håndteres. F. eks. hvis du har bemærket det, så kan du nu bare skifte mellem programmer, selvom de er i gang med noget ondt. Det kunne du ikke i OS9.
Hvis jeg var jer, ville jeg seriøst se mig om efter alternative programmer som enten Proteus eller Fire. http://www.proteusx.com/ og http://fire.sourceforge.net/
Der er i øvrigt en finte. Proxyindstillingerne i Internet Explorer er anderledes end dem i systemindstillinger (Tak, M$ for at opfinde den dybe tallerken igen og ændre den, så den ikke passer med resten af internettet ;-)), og det kan være det, som er problemet, da det kan være at MSN er lavet korrekt i modsætning til det ældre og i øvrigt langsomme Explorerprogram.
Avatar billede thomasclausen Nybegynder
29. juli 2004 - 12:49 #13
Har fået ny version af MSN og nu virker det fint - tak for hjælpen!