Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. marts 2004 - 13:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ekspotere data fra AS400 til MS SQL-server med XML

Jeg skal have en mulighed for at ligge data fra AS400 til en SQL-server, derfor havde jeg overvejet at trække alle data ud af AS400 i XML og ved hjælp af en lille applikation ligge disse i SQL-serveren. Men hvordan laver jeg et XML-dokument?

Jeg har i min SQL-database 3 tabeller, min plan var at udtække data i et XML-dokument som indeholder disse 3 tabeller, men er det den rigtige måde at gøre det på?

Eks.

  <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
  <GRUPPER>
    <GRUPPE>
      <GRUPPENR>13</GRUPPENR>
      <OVERGRUPPENR>1</OVERGRUPPENR>
      <SPROGID>4</SPROGID>
    </GRUPPE>
  </GRUPPER>

Er det måden at have flere tabeller i en XML fil, eller hvad?
  <VARERE>
    <VARE>
      <VARENR>13</VARENR>
      <GRUPPENR>1</GRUPPENR>
      <TEKSTSPROGID>4</TEKSTSPROGID>
      <BESKRIVELSESPROGID>4</BESKRIVELSESPROGID>
      <BILLEDE>4</BILLEDE>
      <TEGNING>4</TEGNING>
    </VARE>
  </VARERE>

  <TEKSTER>
    <SPROG>
      <SPROGID>13</SPROGID>
      <SPROG>1</SPROG>
      <TEKST>4</TEKST>
    </SPROG>
  </TEKSTER>
Avatar billede nute Nybegynder
15. marts 2004 - 13:45 #1
"Men hvordan laver jeg et XML-dokument?" - ehh ... du har lige lavet 3 XML "dokumenter" ... hvorfor spørger du så om hvordan det laves ?

"men er det den rigtige måde at gøre det på" - det er ingenting der er "rigtigt" eller "forkert" med tanke på XML. Der er noget der er bedre at gøre end andet, men definitivt ikke noget "right or wrong". Det gode med XML at du selv bestemmer hvordan formatet skal være.

/nute
Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. marts 2004 - 13:51 #2
Nu skriver du at jeg lige har lavet 3 XML dokumenter, men kan disse godt ligge i samme fil?
Avatar billede nute Nybegynder
15. marts 2004 - 14:05 #3
nope ... det kan de ikke.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
15. marts 2004 - 14:12 #4
Det vil sige at man ikke kan have flere "Tabeller" i et XML dokument, eller er der en anden måde at skrive det på?
Avatar billede nute Nybegynder
15. marts 2004 - 14:20 #5
selvfølgelig kan man have flere "tabeller" i et xml dokument - læs hvad jeg skriver i mit første indlæg:

"men er det den rigtige måde at gøre det på" - det er ingenting der er "rigtigt" eller "forkert" med tanke på XML. Der er noget der er bedre at gøre end andet, men definitivt ikke noget "right or wrong". Det gode med XML at du selv bestemmer hvordan formatet skal være.

/nute
Avatar billede c-sharp Nybegynder
19. marts 2004 - 08:59 #6
nute>> smid et svar så er der point!
Avatar billede nute Nybegynder
19. marts 2004 - 09:28 #7
svar
Avatar billede c-sharp Nybegynder
19. marts 2004 - 11:01 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede nute Nybegynder
19. marts 2004 - 11:34 #9
ehh ... selv tak ... :| ved ikke helt hvad jeg hjalp med, men men :o]