Avatar billede traxion- Nybegynder
14. marts 2004 - 17:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

trojan/virus

jeg har et problem med mit IRC..

nogle gange spammer den links ud, uden jeg kan se dem og uden jeg har gjort det .. temlig irriterende, fordi jeg bliver banned fra samtlige channels på IRC..

jeg har osse fået en virus meddelelse fra mit norton .. du kan finde et billede af fejlen her: www.pwners.tk

ville blive meget glad hvis der var nogle der kunne fortælle mig hvordan man fjernede dem, og om de kan have noget med henanden at gøre...

btw: har prøvet reinstall af mIRC og prøvet at slettet fejl meddelelsen, som ikke kunne slettes..

hjælp mig lige ud her eksperter :D

tak
Avatar billede bredker Nybegynder
14. marts 2004 - 18:29 #1
kør spybot , og kom med en log fra HJ
følg denne vejledning
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede traxion- Nybegynder
14. marts 2004 - 22:13 #2
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:13:31, on 14/03/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\hffsrv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\pstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\msnqmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\a2\a2guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
D:\download filer\hj ny\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132556
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=132556
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7ef21109-3ace-4246-8ee9-6e0599dde44f} - C:\DOCUME~1\KASPER~1\APPLIC~1\brhprqsjr.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] e:\pstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\counter-strike\sierra\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [cpntmgc] C:\WINDOWS\navpmc\navpmc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [delmsbb] C:\WINDOWS\delmsbb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [a²] "C:\Programmer\a2\a2guard.exe"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {FAC462CF-7E63-4042-8620-312D71652326} - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab

der er loggen :D
Avatar billede traxion- Nybegynder
15. marts 2004 - 23:02 #3
kan du hjælpe????
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 09:34 #4
Har først set den nu..

Der er en variant af coolwebsearch og den kan tages af CWSHredder, som du finder her:
http://www.arlet.dk/cwshredder.htm

genstart og ny log
Avatar billede traxion- Nybegynder
16. marts 2004 - 15:21 #5
:D
her er så endnu en log :)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 15:21:02, on 16/03/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\hffsrv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\pstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\games\counter-strike\sierra\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\a2\a2guard.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Kørbits\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\05C1SFMB\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7ef21109-3ace-4246-8ee9-6e0599dde44f} - C:\DOCUME~1\KASPER~1\APPLIC~1\brhprqsjr.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] e:\pstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\counter-strike\sierra\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [cpntmgc] C:\WINDOWS\navpmc\navpmc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [delmsbb] C:\WINDOWS\delmsbb.exe
O4 - HKCU\..\Run: [a²] "C:\Programmer\a2\a2guard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {FAC462CF-7E63-4042-8620-312D71652326} - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab

håber du kan tyde den :D
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 15:23 #6
Det kan jeg*S*

Går i gang med det samme
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 15:35 #7
Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O2 - BHO: (no name) - {7ef21109-3ace-4246-8ee9-6e0599dde44f} - C:\DOCUME~1\KASPER~1\APPLIC~1\brhprqsjr.dll

O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [cpntmgc] C:\WINDOWS\navpmc\navpmc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [delmsbb] C:\WINDOWS\delmsbb.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\delmsbb.exe
C:\PROGRA~2\AUTOUP~1\AUTOUP~1.EXE
C:\WINDOWS\navpmc\navpmc.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede traxion- Nybegynder
16. marts 2004 - 16:37 #8
ok :D

jeg fyldte din instruktion her, men kunne ikke finde/slette 2 af de 4 filer du har skrevet til sidste nemlig:

C:\WINDOWS\delmsbb.exe
C:\WINDOWS\navpmc\navpmc.exe

paster lige loggen ingen om 2 min, så du kan se om der er noget der mangler at skulle slettes ..
:D
Avatar billede traxion- Nybegynder
16. marts 2004 - 16:45 #9
her er så loggen :D

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:45:25, on 16/03/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\System32\hffsrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
E:\pstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\games\counter-strike\sierra\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\a2\a2guard.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Kørbits\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\05C1SFMB\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] e:\pstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\counter-strike\sierra\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [a²] "C:\Programmer\a2\a2guard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {FAC462CF-7E63-4042-8620-312D71652326} - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab

håber det ser bedre ud :D
Avatar billede arlet Juniormester
16. marts 2004 - 17:02 #10
fix i hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe

genstart og ny log
Avatar billede traxion- Nybegynder
17. marts 2004 - 13:11 #11
ny log:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 13:11:06, on 17/03/2004

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\pstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\games\counter-strike\sierra\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\a2\a2guard.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\cisvc.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\System32\hffsrv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Kørbits\Skrivebord\vzzmirc\mirc.exe
C:\Documents and Settings\Kasper Kørbits\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\05C1SFMB\HijackThis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] e:\pstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Openwares LiveUpdate] C:\Program Files\LiveUpdate\LiveUpdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\games\counter-strike\sierra\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [a²] "C:\Programmer\a2\a2guard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/DB/Menu.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {FAC462CF-7E63-4042-8620-312D71652326} - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2004 - 13:29 #12
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2004 - 13:56 #13
Og her kommer der så et svar, som du kan accepter, så vi får lukket spørgsmålet pænt igen
Avatar billede traxion- Nybegynder
17. marts 2004 - 19:52 #14
Tusinde tak skal du have min ven...

mange tak for hjælpen :D
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2004 - 19:54 #15
Velbekommen