Avatar billede giang Nybegynder
12. marts 2004 - 14:35 Der er 8 kommentarer

Optimering til søgemaskiner

Jeg har efter bedste evne forsøgt at optimere http://webmaster.hephey.dk/ til søgemaskinerne. Jeg er dog ikke ekspert, og vil derfor høre om I har nogle tips til hvad jeg ellers kan gøre?

Er der nogle elementer på siden, som trækker ned i forhold til at opnå topplacering på søgemaskinerne?

Er det noget jeg skal være opmærksom på?

Det er ikke så længe siden at jeg lancerede sitet. Skal jeg blot have tålmodighed en vente på at sitet bliver indexeret ordenligt? Hvad lang tid tager dette?
Avatar billede arlet Juniormester
12. marts 2004 - 14:41 #1
Her er der masser af artikler om emnet http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede arlet Juniormester
12. marts 2004 - 14:42 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 14:43 #4
læs artiklerne og spørg hvis du er i tvivl
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 14:45 #5
Tiden det tager variere en del afhængig af søgemaskine. F.eks. google finder dig først når et site der allerede er optaget i google linker til dig. Jo bedre placeret det site der linker til dig er , jo hurtigere bliver du opdaget. Normalt går der 2 til 3 måneder fra sitet er loated op til søgemaskinerne har fundet dig, men der kan gå helt op til et år

For søgemaskinerne alltheweb og altavista, skal du tilmelde siderne enkeltvis.
Avatar billede giang Nybegynder
12. marts 2004 - 14:46 #6
Jeg kender godt disse artikler, og tror også jeg har efterlevet dem. Mit spørgsmål er snarere om der er andet jeg kan gøre? Hvis I kigger på mit site, er der så noget der skal rettes til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2004 - 15:23 #7
Et år - så er man da godt nok "uheldig". Case: ny .dk side, eet link på eet
site, der besøges regelmæssigt af google, og med i google på 2-3 dage. Det går
så ikke altid så hurtigt ;)  Men skaf dig gode links!
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2004 - 15:54 #8
Du kan altid gøre nogel generelle ting.

Indhold er konge. skaf og lav indhold, meget godt indhold vil virke af sig selv og brug så nettet til at gøre opmærksom på dit indhold. Din ide med at lade andre skrive artiklerne er udemærket, ob vil på sigt skaffe dig links, idet det er naturligt at forfatterne linker mindst til deres egne artikler, så fortsæt med det. Husk at optimer hver side enkeltvis. Læs artiklerne igennem og optimer til de gode ord den enkelte artikel kan bære.

Selve optimeringen er en on going proces, hvor du skaffer indhold, optimerer siden, tuner den interne linkstruktur skaffer eksterne links. Jo mere du arbejder med dit site jo bedre vil det gå, du vil opnå at når først du har opnået et vist volumen, vil maskinerne af sig selv placere dig godt og de sites der linker til dig vil begynde at give både placering og trafik. Det er naturligt at det går langsomt i starten, men det vil accelerere hvis du bare arbejder lidt hver dag