Avatar billede klojs Nybegynder
11. marts 2004 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XML filer til txt

Når mine beskeder i msn messenger bliver gemt sker det ikke altid i txt filer, men af og til i xml filer. Hvordan kan det være ? Jeg kan godt omdøbe filen til txt, men så står det helt forkert i opsætningen.

Jeg har i forvejen en fil fra den enkelte person som txt, men den fortsætter som regel i samme txt fil når jeg taler med vedkommende igen. Det er ikke kun for 1 person, men flere af dem jeg har.....

Synes nok opsætningen er pænere i xml, men kan ikke altid åbne dem, så vil gerne have dem gemt som txt filer uden at skulle ædnre det selv..
Avatar billede nute Nybegynder
11. marts 2004 - 14:26 #1
dette spm hører til under Programmer > Chat > MSN ... dette har intet med XML at gøre

/nute
Avatar billede klojs Nybegynder
11. marts 2004 - 14:32 #2
Jamen så er vi uenige, jeg havde slet ikke behøvet at nævne noget om msn for at kunne beskrive mit problem.

Søger stadig kvalificeret hjælp....
Avatar billede nute Nybegynder
11. marts 2004 - 14:41 #3
så er du nødt til at omformulere dit spm, for jeg forstår det ikke

/nute
Avatar billede klojs Nybegynder
11. marts 2004 - 14:54 #4
Den korte version så:

Hvordan for jeg ændret en xml fil til f.eks en txt fil så jeg kan læse den lige så overskueligt ?
Avatar billede nute Nybegynder
11. marts 2004 - 15:05 #5
hvis du har en xml editor, så kan du åbne filen i editoren, gemme filen, rename den og derefter, kommer an på editoren, så bør den være formatteret. Dette fungere med XMLSpy.

Ellers er ikke dette noget du kan kontrollere

/nute
Avatar billede klojs Nybegynder
12. marts 2004 - 15:09 #6
Prøvede at downloade det program men der er vist for omfattende til mig, men giver dig point hvis du lægger svar......gider ikke have ballade over point :-)
Avatar billede nute Nybegynder
12. marts 2004 - 15:11 #7
svar
Avatar billede grafik-anders Mester
11. juli 2005 - 15:49 #8
,,, fik du løst dit problem?

jeg står nemlig i samme situation....
Avatar billede olebole Juniormester
11. juli 2005 - 16:22 #9
<ole>

Spørgsmålet giver stadig ingen mening i denne kategori. En XML-fil har ikke i sig selv en defineret visuel repræsentation. En XML-fil er blot en samling data, som kan betyde, hvad somhelst - og derfor tolkes og opstilles på et utal af forskellige måder.

Det, I søger, er en helt specifik måde at tolke nogle bestemte XML-filer på og efterfølgende opstille de tolkede data. Derfor er den eneste realistiske kategori at søge/spørge i den, nute pegede på i trådens allerførste indlæg.

/mvh
</bole>
Avatar billede grafik-anders Mester
11. juli 2005 - 16:26 #10
Undskyld for denne uredelighed.

Jeg fandt spørgsmålet ved en søgninig.

Jeg har for resten løst mit problem ( - og klojs' problem) : Man kan bruge excel til at åbne XML-msn-logs med.