Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 09:25 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved åbning af pdf. fil

Hej,

jeg prøver fra en hjemmeside at åbne en pdf fil. Acrobat Reader åbner fint, men så står der : Der opstod en fejl ve åbning af dette dokument. Arkivet findes ikke.

Jeg kan åbne selvsamme dokument fra en anden PC.

Nogen løsninger?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 10:27 #1
Har du prøvet, enten at reinstallere Acrobat Reader, eller hente den nyeste version på Adobe's hjemmeside ??

/Martin
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 10:35 #2
Ja, det var også mit umiddelbare gær, så det har jeg prøvet *S*
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 10:35 #3
Hovsa, gæt..
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 10:38 #4
Har du haft Acrobat Reader åbnet, og lukket igen inden du prøver igen.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 10:38 #5
Ja også det.. *S*
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 10:39 #6
Jeg har også genstartet PC'en..
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 11:04 #7
Hvad hvis du gemmer PDF-filen på din maskine, og så læser den derfra, har du prøvet det ??

Er der kun lige dette PDF-dokument, som du har problemer med ?

/Martin
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:09 #8
hvad hedder linken til den hjemmeside, så skal jeg prøve at åbne den med et andet program.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:10 #9
prøv om du kan indstille Acrobat.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 11:28 #10
martinowitz> Jeg kan ikke gemme filen..

retaxes> det er samnet.dk - men det kræver et login. Det kan jeg ikke oplyse, det er blot en masse medicinkort.
Hvad mener du med at indstille Acrobat?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 11:34 #11
Er det et link til PDF-filen, som du klikker på ??

/Martin
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 11:36 #12
martin> Ja, det er et link. Medicinkortene er inddelt alfabetisk, og uanset hvilket et af dem jeg klikker på kommer fejlmeddelsen.. men kun på den ene PC.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:37 #13
der må nogle parametre du kan indstille i Acrobat Reader.

Jeg bruger ikke selv Acrobat Reader, men den professionelle der blot hedder Acrobat.
med det program kan mar rette i en pdf-fil og gemme den under et andet navn.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:41 #14
Systemkrav
SAMnet kræver Microsoft Internet Explorer version 5.0 eller nyere. Endvidere benyttes Adobe Acrobat 5.0 eller nyere, men denne (Adobe Acrobat Reader) kan evt. downloades, når den kræves aktiveret. Selve skærmlayout er baseret på, at man som minimum kan køre med en skærmopløsning på 800 gange 600 pixel.

Havde håbet på at der måske var et tip.

En firewall kan sommetider drille og opfatte filen som virus befængt, så prøv at indstille firewallen.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 11:41 #15
Hmm, ok. Jeg kan gå ind i nogen indstillinger i Readeren... jeg kan se om der er sat de samme flueben på hendes PC som på min og de andre, hvor det virker.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 11:42 #16
retaxes> Jeg arbejder på et sygehus, hvor alle PC'ere er standard installeret. Så der skulle ikke være noget på brugerens PC der er anderledes end på de andre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:42 #17
god ide, men tjek lige det med firewallen eller evt. antivirusprogrammet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 11:44 #18
vil det sige at både din og alle andre maskiner er fuldstændig ens?
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 11:49 #19
Ja det er betyder det *S* og som antaget, er hendes indstillinger i acrobat de samme som i min.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. marts 2004 - 12:04 #20
Hvad hvis du vælger at højreklikke på linket, og så hente PDF-dokumenter ned, istedetfor at åbne det, kan du det ??

/Martin
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 12:07 #21
du har ikke skrevet hvilket styresystem du bruger.
Er det Win2k eller WinXP og hvis det er et af de to systemer, har du så Admin's rettigheder.
Prøv også om du kan åbne filen ved at logge dig på i fejlsikker tilstand.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 12:13 #22
martin> ja jeg har prøvet, men filen bliver ikke gemt som en pdf, men en f.. et eller andet.

retaxes> Vi kører XP.. mht til admin rettigheder, brude det vel ikke at ha noget at sige, når brugeren kan på de andre PC'ere!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 12:22 #23
prøv alligevel at starte pc'en i fejlsikker tilstand, det kunne jo være.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 12:26 #24
Ok, kan ske det først bliver senere i dag, eller i moren. Skal til møde inden så længe. Tak for inputs indtil videre *S*
Kom gerne med flere forslag, så jeg har en masse at afprøve *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 12:26 #25
martin> ja jeg har prøvet, men filen bliver ikke gemt som en pdf, men en f.. et eller andet.

Det at filen får et navn siger mig at det er et firewall eller antivirus der går ind og laver navnet om.

Jeg bruger selv Zone Alarm og modtager jeg en mail med et eksekverbart program får filen et andet navn der ikke kan åbnes.
Avatar billede badut Nybegynder
11. marts 2004 - 12:39 #26
Hmm, ok.. jeg må kigge på det igen. Det jeg bare ikke forstår er at den kan åbnes på andre, og antivirus og firewall'en er jo den samme..?!?!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 12:48 #27
jo, men en firewall/AV kan jo indstilles til forskellige parametre, du har måske været uheldig at den står forkert.
Men lad os se i morgen, når du har fået undersøgt din PC.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2004 - 16:28 #28
Kunne man så bare ikke lukke Firewall + AV ned, og så se om man kunne åbne den?.
Avatar billede badut Nybegynder
12. marts 2004 - 08:51 #29
kimz> det er lidt svært at lukke firewall og AV ned, så skal jeg have fat i amtet og spørge om de vil gøre det. det tror jeg næppe*S*
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 09:16 #30
Hvad med en reinstallation af computeren ?? I har vel et image, som i bruger, så det vil jo være hurtigt oppe og køre igen.

/Martin
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2004 - 12:30 #31
Nåå ja, tænkte ikke så langt :).
Avatar billede martinowitz Nybegynder
12. marts 2004 - 13:15 #32
Ligger lige et svar, hvis det bliver løsningen, og kan bruges :-)

GOD WEEKEND

/Martin
Avatar billede badut Nybegynder
13. marts 2004 - 18:53 #33
martin> jeg tror også det ender med en reinstallation. Vi kører installation over netværket, ca 2 timer. Det er jo ikke galt, men jeg synes det er utroligt man skal gøre det pga en fejl i acrobat reader.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
14. marts 2004 - 15:01 #34
Ja, for sådan en lille fejl - MEGET IRRITERENDE :-(

/Martin
Avatar billede badut Nybegynder
15. marts 2004 - 08:36 #35
God morgen, så er det mandag og jeg bevæger mig over til den "åndsvage" PC - jeg tager en lånemaskine med og så reinstallerer jeg. Øv øv. Men tak for forslag.