Avatar billede jib01 Nybegynder
09. marts 2004 - 18:59 Der er 2 kommentarer

Simpel shareware/freeware database/fil-søgningsværktøj

Jeg har brug for et lille database-værktøj, hvor jeg kan loade 100.000 records ind og derefter lave simple søgninger på dato, beløb og tekst (og/eller). Det skal kunne ligge på en cd-rom sammen med data og køres derfra under windows.
Avatar billede trer Nybegynder
04. april 2004 - 00:33 #1
Nemmeste er nok at du skriver en .VBS-fil (Visual Basic Script) eller .HTA der loader en komma-separaret fil og tillader søgninger gennem den.

(.HTA'en er reelt set en HTML side med klientside script - så der har du brugerflade etc med - det er den her slags ting .HTA'en er beregnet til)

Rent kodemæssigt så bruger du blot et ADO Connection object til at forbinde til den komma-separerede fil og et recordset til at håndtere data.
Avatar billede jib01 Nybegynder
04. april 2004 - 06:41 #2
Filen er imellemtiden blevet til 3 mio. records.
Jeg vil helst undgå at skulle kode noget, men bare finde et shareware-værktøj.