Avatar billede miol92 Nybegynder
02. februar 2001 - 13:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

prioritering

Jeg har (eller rettere, er ved at lave) min egen lille søgemaskine til links... Er der nogen der kan svare mig på, om hvordan man laver sådan at nogle sider opnår en højere placering end andre (prioritering).
Avatar billede hope Nybegynder
03. februar 2001 - 12:02 #1
du kunne selv skrive dem ind :-) lol joke...det skal laves i ASP eller PHP på en eller anden finurlig måde *lol*
Avatar billede miol92 Nybegynder
03. februar 2001 - 19:40 #2
Jamen hvordan?¿?
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
05. februar 2001 - 19:42 #3
Det er en virkelig stor ting du begiver dig ind på. Dit spørgsmål er dårligt formuleret, og det er nok derfor du ikke får svar. Der findes utallige måder at ranke sider på i søgemaskiner, og det er en helt videnskab at gøre det. F.eks. ranker Google efter, hvor mange sider der linker til det pågældende site. Jo flere links der er til sitet, jo højere op kommer det. En anden ide kan være at tildele point. Du kan jo give alle dine sites \"karakter\" fra 1-10. Således vil de mest populære komme øverst.

En programmeringsopskrift ville være alt for omfattende her - det er det søgemaskinerne bruger en meget stor del af deres ressourcer på at udvikle hver dag.
Avatar billede miol92 Nybegynder
07. februar 2001 - 15:38 #4
hofmanhansen >> Det med at give sine sites \"karakter\", og så de bliver listet efter det, skulle det ikke kunne lade sig gøre uden at det behøver at være en hel videnskab??
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
07. februar 2001 - 17:36 #5
Jo! ;)
Avatar billede miol92 Nybegynder
07. februar 2001 - 21:25 #6
Hvordan, hvordan??! *savle*
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2002 - 21:08 #7
Du kunne bruge Googles PageRank metode, her er lidt info:

pr(A) = (1-d) + d (pr(T1)/C(T1) + ... + pr(Tn)/C(Tn))

Where:
pr = Raw PageRank
A= Your Page
d= damping factor that is adjustable - set between 1 and 0 (usually between .8 and .9)
C=# of links on page T

The +...+ pr(Tn)...

Is a fancy way of saying page 2, page 3, page 4...

So if you have:

One Page Pointing to you;
It has a Raw PageRank of 500
It has 7 outgoing links total

The equation is as follows

pr = (1-d) + d (500/7)

If we use .85 for d you get

pr= (1-.85) + .85(500/7)
pr= .15 + .85*71.43
pr= .15 + 60.71
pr= 60.86

If you have:

3 Pages pointing to you
Page 1 Has pr of 500
Page 2 Has pr of 200
Page 3 Has pr of 1000

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk