Avatar billede jespertr Nybegynder
09. marts 2004 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af printer uden administrator login.

Sidder med vores svendeprøve projekt.

Har en novell printserver og novell client installeret på en maskine, men nå vi udeler printeren via et Visual basic script (.vbs). men hver gang en bruger køre scriptet, popper den op på den maskine hvor novell clienten er installeret, der er vi nød til at instaste Administrator login hvergang, brugeren logger på, får at han får tilført printeren.

Hvordan ungår vi at den spørg om admin login, hver gang en bruger køre scriptet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. marts 2004 - 11:15 #1
Enten skal brugeren være medlem af en gruppe (ex. superbrugere) eller også skal du i Lokale Sikkerhedsindstillinger give brugere ret til at installere printere.

Sidstnævnte har jeg ikke prøvet selv.
Avatar billede jespertr Nybegynder
09. marts 2004 - 11:17 #2
Det er da noget i Novell clint, hvor du kan sige at den ikke skal spørge om hvem der tilføjer printeren, eller noget i den stil??
Avatar billede jespertr Nybegynder
09. marts 2004 - 11:19 #3
problemet er at clienterne ikke er tilføjet som bruger i novllen, det er kun administrator.

Men ved de ikke behøver at været tilføjet..

men at du kan be den om på en eller anden måde, ikke at spørge om admin osv..
Avatar billede jespertr Nybegynder
09. marts 2004 - 12:09 #4
det der ønskes er at, når en bruger er blevet godkent, skal brugeren ikke godekendes igen.
Avatar billede kelvindam Nybegynder
15. marts 2004 - 16:22 #5
Hvis du ønsker automatisk Lokal-login, så hent autolog fra http://www.novell.com/coolsolutions. Ellers hent den seneste Novel client 4.90sp1b
fra download.novell.com. I den kan du sætte autologin med NDS credentials til Windows.

Ellers...hvad med at installere printeren + dens driver direkte fra Novells NDPS?

K.Dam
Avatar billede jespertr Nybegynder
13. juni 2007 - 09:09 #6
ok