Avatar billede kuklinski Nybegynder
08. marts 2004 - 13:48 Der er 1 løsning

Mandrake 7.2 SNF Firewall proxy eller statefull inspection?

Hej eksperter...
Mandrake 7.2 SNF Firewall er dette en proxy firewall eller er det en statefull inspection baseret firewall ??

efter min forståelse er det en proxy, men en proxy kører på appelikations niveau hvilket teoretisk betyder at den ikke kan køre tranperant proxy..
Men det kan Mandrake firewallen.. så derfor må det jo være en statefull inspection ??

"help"
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. marts 2004 - 14:10 #1
Efter at have læst lidt om denne firewal, er midt bedste bud, at der IKKE er tale om en applikations proxy, men en stateful inspection firewall og en almindelig web page caching proxy funktionalitet.

Jeg har skrevet denne artikle http://www.eksperten.dk/artikler/158 der forklare (lidt teknisk) hvordan en applikations proxy virker og jeg har ikke kunne finde dokumentation for at Mandrake 7.2 SNF indeholder denne funktionalitet