Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørge ark

Hej derude

Jeg har en notes database som indeholder et spørgeark om noget tilfredshedsanalyse, dette spørgeskema skal jeg have distribueret til nogle ikke notes brugere, som skal indtaste/vælge nogle svarmuligheder.

Den nemmeste måde er selvfølgelig at gøre denne database tilgængelig på Internettet, men det forbyder rettighederne os.

Er der der en genial måde hvorpå man kan bygge og udsende f.eks. et excel ark, som spørgeskema som man så får retur i udfyldt tilstand også vha. noget import kan hente svarene tilbage ind i Notes.?
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 13:47 #1
Det er meget muligt, men der skal noget LS-kodning til af den tungere art. Om det så er genialt eller ej kommer vel an på om man kan genbruge løsningen eller ej. Men alt andet lige kræver det noget kodning på 4-12 timer, afhængig af ønsket validering med evt. kundedatabase etc.
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 13:50 #2
ok, så dropper vi det bare, det var kun hvis der var en hurtig og nem måde at fikse det på ?

Kom med et svar så får du point.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 14:05 #3
Lad den dog stå åben, det kan da være der er andre der har gode forslag.
//Jörg
Avatar billede jgkl Nybegynder
27. september 2005 - 15:02 #4
Her mangler du også et svar :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2005 - 15:13 #5
Jeg så lige at Lotus 123 har en indbygget funktion der hedder TEAM CONSOLIDATE
Det virker ret godt. Synd Microsoft ikke dyrker det der med "samarbejde" som Lotus gør det.

TeamConsolidate lets you distribute workbook sheets in a Lotus Notes database to request data or modifications from contributors. After they make changes, you can consolidate these sheets back into your original workbook.
For example, suppose you're using 1-2-3 to track expenses on a project involving several departments. You can create a workbook containing a sheet for each department. Using Lotus Notes, you distribute each sheet to people in each department. They make updates and additions and then you can consolidate the changes into the original workbook. Storing the workbook in a Notes database makes the information available to everyone--even people at different locations--and can help you track changes over time.

Note    To use TeamConsolidate, you must have Lotus Notes 4.1 or higher, and should be familiar with the basics of working in Notes databases. If you don't have Notes 4.1, you can perform similar tasks with File - TeamReview. For more information, see Overview: TeamReview in 1-2-3.

How to distribute sheets and consolidate changes into your original document

The process for distributing the sheets of a workbook to contributors involves a single distributor and any number of contributors. The general procedure is outlined below.

•    A person familiar with designing and administering Notes databases sets up a Notes database that will contain the master workbooks and distributed sheets. This database must use the TeamConsolidate template, named TEAMCONS.NTF, which comes with 1-2-3.
•    In 1-2-3, the originator chooses File - Team Consolidate - Share Sheets Using Lotus Notes.
•    The originator opens the database in which to store the workbook.
•    In Notes, the originator chooses Create - 1-2-3 Workbook Document, and either creates a new workbook or opens an existing one.

•    Next, the originator assigns individual sheets of the workbook to one or more contributors and notifies contributors in an e-mail message.
•    Next, contributors open the Notes database, and edit the 1-2-3 workbook document in place. When contributors finish adding data, they mark the document as ready for consolidation and save it back to the Notes database.
•    After all contributors mark their documents "Ready for consolidation," the originator clicks the Consolidate Workbook Data button to consolidate contributors' changes into the master workbook.

•    After the changes are consolidated, the originator can save the master workbook as a separate 1-2-3 file or leave the workbook stored in the Notes database.