Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 10:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

View til felt

Her har jeg virkelig fået min sag for...

Jeg skal udtrække nogle data fra et view, og præsentere dem i et felt, så man f.eks. kan skrive kommentarer til de enkelte linier, dog er det ikke alle kolonner som skal kunne ses i feltet faktisk er det kun 1 kolonne jeg skal have med over i feltet. Er der nogen ude i det ganske danske land som kan give et hint til dette. Har søgt højt og lavt på nettet, uden held.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 10:24 #1
Er det rigtig eller forkert forstået: du vil lave kommentarer til eksisterende poster (dem som findes i oversigten) på en selvstændig formular? Disse kommentarer skal placeres i et felt? Dette felt skal forudfyldes med eskisterende værdier fra oversigten, som så bliver kommenteret i selve feltet?
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 10:31 #2
Hej jogii

Ja det er korrekt forstået..
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 11:13 #3
Har du behov for at tilbageføre kommentarene til posterne eller skal dette anses som en slags "statusrapport", som viser emnerne "her og nu"?
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 11:20 #4
Den nye formular skal ses som et referat fra et status møde, som skal afspejle situationen på det pågældende møde tidspunkt, så er skal ikke føres kommentarer tilbage til posterne.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 11:52 #5
Godt, så lad os starte. Det felt, som skal indeholde referatet, skal det være RichText eller almindelig text?

Default værdien skal for det pågældende felt skal have følgende kode:
_view := "<NavnPåOversigtDerHarData>";
_column := <kolonne der indeholder dine data>;
_look := @DbColumn( "":"NoCache"; ""; _view; _column);
@If(@IsError(_look); @Text(_look); @Implode( _look + ":"; @NewLine + @NewLine ))

Koden forudsætter at du får ALLE poster med fra din oversigt.

Hvis du kun skal have vise poster med, så skal du anvende @DbLookup istedenfor. Men det ser ud som om det er DbColumn du har brug for.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. marts 2004 - 11:53 #6
kolonne skal være et tal
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. marts 2004 - 11:59 #7
1000% tak for hurtig respons jogii det er kanon at få hjælp når man er kørt fast og ikke kan kommer videre. Det virkerede som det skulle.