Avatar billede rever Nybegynder
07. marts 2004 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antivrus deaktiveret

Hej
Som overskriften lyder: Antivirus deaktiveret.
Jeg har lige formateret og har installret min Norton Internet Security 2002 (TDC sikkerheds pakken)
Der er et pænt grimt kryds over antivurus programmet.
Jeg har prøvet et højre klikke og sige aktiver, men det hjælper ikke. Hvis jeg går ind i programmet og siger aktiver kommer der en script fejl:

Linie: 887
Tegn: 5
Fejl: Der opstod en udefineret fejl
Kode: 0
URL: res://C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVUI.dll/nvstats.htm

Vil du fortsætte med at afspille scripts på denne side?
Ja Nej

Jeg har prøvet at slette pakken og installere den igen, men hjalp ikke :/
Avatar billede tumben Novice
07. marts 2004 - 12:10 #1
du skal gå ind på nortons homepage...og finder deres uninstaller....der sletter ALLE spor....derefter defrag...gentarte...og prøve igen...

Norton STINKER....når det virker ER det godt...men når der går noget galt..så er det simpelthen det værste Lo...
Jeg har installeret det på masser af maskiner.og det virkede ikke i de fleste tilfælde...så jeg holder mig langt væk...det er installations proceduren ...der er svag i norton...for HVIS det går godt...så kører norton egentlig meget godt derefter.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. marts 2004 - 12:11 #2
Du kan have fået Blaster/Gaobot ind, det spærrer også for Antivirusinstallation.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede rever Nybegynder
07. marts 2004 - 12:20 #3
#tumben
Dette er min første dårlige oplevelse med Norton! Har altid virket perfekt!

#fromsej
Jeg bruger Ad-aware... er det ok?
Hijackhis:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:18:35, on 07-03-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\RedLine\Taskbar.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
D:\Steam\Steam.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\redline\gameutil.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navw32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Frank Andersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\Surround Mixer\CTSysVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDet] C:\Programmer\Creative\SBAudigy2\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AsioReg] REGSVR32.EXE /S CTASIO.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Programmer\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RedLine Taskbar] C:\Programmer\RedLine\Taskbar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: gameutil.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/Flash/swflash.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
07. marts 2004 - 12:58 #4
Avatar billede rever Nybegynder
20. maj 2004 - 21:18 #5
Skulle formatere da jeg havde en del problemer med nogle programmer osv, og nu virker det :S