Avatar billede funi Nybegynder
01. februar 2001 - 22:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MS Sql 7.0 Login Fail

Hey !

Jeg er ved sætte en sql server op, hvor alle bruger skal kører samme med dem der er i nt selv.

Men hvergang jeg laver en bruger (login), som en bruger der også findes i nt selv ...skriver den bare når man logger ind:
Login Failed .....

Nogle ideer til hvorfor?
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
02. februar 2001 - 10:42 #1
Jeg formåder der er MSSQL 7.
u skal i enterprise manager oprette brugeren under security ->logins her angiver du navnet som domain\\username herefter vælger du fanen \"database access\" og vælge hvilke database brugeren skal have adgang til. nu har brugeren adgang til databsen så kan den logge ind. Bagefter skal du også sætte rettigheder på de forskellige tabeller osv.
Avatar billede funi Nybegynder
02. februar 2001 - 12:16 #2
Hmm ... Det har jeg gjordt ....

Brugeren kan stadig ikke logge ind, kun hvis det er sql bruger, og ikke en Nt bruger ....

Avatar billede kgnielsen Nybegynder
02. februar 2001 - 15:54 #3
Har du oprettet brugeren på NT domainet (På primær domain kontroller) og sat din klient maskine til at logge på domainet ? Så burde dette bestemt virke.

hvilket program forbinder du til sql serveren med ?
Avatar billede funi Nybegynder
02. februar 2001 - 15:59 #4
Der er ikke nogle domaine kontroller .....

Til og teste sql server med bruger jeg:

Enterprise M. (Kun fra sql server selv)
ODBC
Access .....

Men ingen ting virker ....
Avatar billede funi Nybegynder
02. februar 2001 - 16:00 #5
Har du icq?
Avatar billede funi Nybegynder
02. februar 2001 - 16:23 #6
Hvis det er..

Så kunne du komme til og se på serveren ...

Mit icq nummer er: 10052959
Avatar billede kgnielsen Nybegynder
03. februar 2001 - 09:35 #7
Jeg er dersværre ikke på icq !!

Men lad os nu se. Du har 2 pc\'ere en server med NT4 og en workstation. Din bruger er oprettet på din server og du er logget ind på workstation med samme bruger og password. så under logins i sql server tilføjer du servernavn\\brugernavn så der i domain står dit servernavn. og brugernavn står i feltet name. Herefter burde det altså virke !

Ellers prøve at sende mig et screenshot af din login oprettelse på sql serveren. på kgnielsen@mobilixnet.dk

har du prøvet at vælge test datasource når du har sat odbc forbindelsen op ? fejler denne også !

/klaus
Avatar billede sbarnney Nybegynder
03. februar 2001 - 17:49 #8
Fanger ICQ.
Avatar billede sbarnney Nybegynder
03. februar 2001 - 20:04 #9
Hej Per, får jeg mine point ?

Stig
Avatar billede nolle_k Nybegynder
04. februar 2001 - 00:00 #10
Du skal sætte SQl serveren op til at bruge NT\'s sikkerhed! Jeg kan ikke lige huske hvor man gør det! Men vælg properties på databasen og så er det en af de faneblade, der kommer frem!
Avatar billede sbarnney Nybegynder
08. februar 2001 - 17:20 #11
En opdate om hvad der gik af sig.

Funi, havde ikke tilpasset SQL med NT(Win2000 Server). Dette blev afhjulpet.

Lidt historik fra ICQ 05-02-01.

sbarnney:>  Hej med jer
Er der problemer, siden I ikke har godkent. http://www.eksperten.dk/spm/47411
Med venlig hilsen
Stig

Funi:>  Problemet er at den kører på win2000 ... Den kører winnt 4.0

Sbarnney:>  Jeg tænkte, problemer med jeres login ? Var det ikke det spørgsmålet gik ud på ?
Stig

Funi:>  Tjo .. Jeg vil lige vente og se om det virker ... Nu vil jeg lige inst. sql 2000 .....

Sbarnney:>  Er det fordi du satte for meget på højkant ? 1500 er jo også mange. Hvad vil du da give for den hjælp du har fået indtil vidre. ?

Stig

Funi:>  du skal nok få dem ...

Sbarnney:>  Næ, jeg mener faktisk at 1500 er for meget. Jeg tænkte noget i retning af en 3-400 stk. Der skal jo være noget til næste gang.

Stig

Funi:>  :) Oki

Sbarnney:> Jamen, så vil jeg ikke forstyre mere i aften. God arbejdslyst.

Stig

Funi:>  takker...

Historik slut.

Så må man vel vente og se om pointene kommer……