Avatar billede kuklinski Nybegynder
06. marts 2004 - 23:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Demilitarized Zone (dmz) med 2 firewalls

For at kunne bruge DMZ kræver det at der er monteret 3 netkort i Firewallen.

men kan det ikke løses med 2 Firewalls for at ydesikkerhen ?
og en lille forklaring til vorfor det kan lade sig gøre.
vil bare lige være sikker..

mvh
kuk
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2004 - 23:18 #1
DMZ kræver normalt 3 netkort, men dels er der nogle router producenter der påstor at de har dmz. Det gør de ved at afsætte en IP addresse der er åbnet til og det er så deres dmz. I gamle dage lavede man dmz med 2 firewalls

Hvis du skal have ordentlig sikkerhed bør du dog kører med 3 netkort. Yderligere oplysninger kommer her
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2004 - 23:23 #2
Læs først denne artikle der forklare dig lidt om de forskellige typer af firewalls.

Firmaer der har store net, med megen trafik ind og ud, og som ønsker høj sikkerhed kan have følgende sætup.

Først har de deres pakkefiltreringsrouter ud mod internetter, herefter kommer en stateful inspection firewall, med 3 netkort, hvoraf det ene er til dmz. Dette kunne f.eks. være en firewall 1 fra checkpoint. På det interne netkort sidder en applikationsproxy, der beskytter det indterne net. Det kunne f.eks. være en ISA server eller en Symantec Interprice firewall.

En applikations proxy kræver mange kræfter, er dyr, og kan ikke håndtere samme mængde trafik som f.eks. stateful inspection firewallen. ovenstående konfiguration, giver høj sikkerhed og vil kunne håndtere ret store datamængder, da største delen af trafikken kører over stateful inspection firewallen
Avatar billede kuklinski Nybegynder
06. marts 2004 - 23:51 #3
Takker... det var et rigtigt godt og brugbart svar.. :0)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2004 - 23:53 #4
velbekommen, spørg hvis du vil vide mere
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. marts 2004 - 00:20 #5
et par eksempler på back-to-back og trihomed http://www.isaserver.org/tutorials/ISA_Server_DMZ_Scenarios.html
Avatar billede larildsen Nybegynder
20. marts 2004 - 15:49 #6
man kan undre sig over, at dette spørgsmål endnu IKKE er lukket, da spørgeren takker for et godt og brugbart svar
Avatar billede kuklinski Nybegynder
20. marts 2004 - 18:08 #7
ups... sorry..