Avatar billede tvacn Nybegynder
05. marts 2004 - 21:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Braun d 3.3 vs. Olympus Camedia 350 Zoom digital kameraer

Har kig på 2 kameraer i prisklassen 1.500,00, nemlig:

Braun d.3.3 fra Braun Photo Technik (tysk). 3,3 M pixels, autofokus, 2 x optisk zoom, 24 Bit (RGP) colour, 8 MB internal memory (er det ikke meget lidt?), filformat: JPEG only. Vægt: 138g. Udseende: flot! Favorit! http://www.braun-phototechnik.de/E/Products/Cameras/digitalcameras/braund33.htm

og

Olympus Camedia 350 Zoom. 3,2 M pixels, autofokus (TTL), 3 x optisk zoom, 16 MB internal memory. Vægt: 170 g. Udseende: noget turist agtigt. http://www.jjmehta.com/products/olympusc350.html

Formålet er rent amatørmæssigt. Familie, ferie, børn m.v. men jeg vil alligevel gerne have en rimelig god kvalitet i billederne. Begge kameraer fås lokalt.

Hvis der er nogen, der har erfaring med disse kameraer, hører jeg gerne herom. Eller hvis der er nogen, der har bedre forslag i samme prisklasse.

Hvad skal jeg være specielt opmærksom på?
- linser?
- software?
- memory?
- fil format?
- optisk zoom?
- er det for "billigt"?

PFT.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 21:54 #1
Her kan du sammenligne de to cameraer og se hvad folk der faktisk ejer disse cameraer mener om dem.

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

www.dpreview.com er et genialt site når der skal købes digicam
Avatar billede tvacn Nybegynder
05. marts 2004 - 22:18 #2
Tak. Men ingen af de 2 kameraer er på linsten hos dpreview.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 22:29 #3
Damm. Se bort fra mit svar. Braun kender jeg ikke, Olympus laver rimelige cameraer

- linser er vigtige hvis man er semiseriøs. Deter de færeste der laver dciderede dårlige linser. Jeg har købt et sony bl.a. på grund af den meget gode linse
- software. Betyder ikke noget for mig. Jeg har adgang til photoshop, og den er gud, så jeg er totalt ligeglad med hvad derfølger med cameraet
- memory er meget vigtigt. størrelsen og hastigheden har betydning for hvor mange billeder du kan tage, i hvor stor opløsning og hvor hurtigt dit camera er klar til at tage billeder igen
- fil format. For mig vigtigt, skal kunne håndtere RAW eller TIFF, men til feriebilleder og hjemmebrug er det ikke så væsentligt
- optisk zoom er meget væsentlig, og en af grundene til at jeg vlagte mit sony 717. Digital zoom bytter kvalitet for zoom. En god optisk zoom er et must
- er det for "billigt", til mit, men det er en smars og pengepungs sag