Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Latex Mathmode

Jeg har problemer med at få latex til at acceptere tegnene for fx. reelle tal. Jeg har included amssymb og amsmath pakkerne for at kunne få lov, men Latex bidder fra sig.
Her er eksempler på hvad jeg gerne vil kunne få Latex til at forstå.
\mathbb{Z}
\mathbb{R}
\mathbb{Q}

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:28 #1
hvad er compiler fejlen? har du husket at gå i mathmode? $\mathbb{R}$
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:30 #2
prøv at include amsfonts
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:33 #3
Det kan iøvrigt anbefales, hvis du bruger en kommando tit at lave en "shortcut" til dem:

\newcommand{\R}{\mathord{\mathbb R}}
Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:41 #4
Den siger at mathbb only allowed in math mode. Og når jeg sætter ind som du siger med & & omkring mathbb så kommer den med

Denne linie fejler med misplaced allignment tab character &
&\mathbb{N}& = Mængden af naturlige tal, \{1, 2, 3, 4 ... \ }.

Og denne linie fejler med mathbb only allowed in math mode
&\mathbb{Z}& = Mængden af hele tal, \{... -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2,
3, 4 ... \}.

renewcommand? Skal den op i "headeren" efter \include-kommandoerne??
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:50 #5
husk det er $ du skal bruge og ikke &.

renew?
Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:52 #6
Glem de to øverste sætninger i min kommentar.. jeg har include amsfonts... er det fordi jeg mangler en pakke?? Og så fald hvad for en??
Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 21:57 #7
Okey.. så newcommand.. :o) Har fundet ud af at sætte den ind så den virker
Og det med $ i stedet for & var et et hit!!! Tusind tak..

Er lidt ny her.. hvordan giver jeg dig point???
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:58 #8
nej. Du har vist includeret de pakker du skal. Hvis du mangler en skabelon kan jeg sende den til dig.

Prøv at skrive det der giver den første fejl som du har skrevet i LaTeX. Og skriv så hvad fejlen er. Prøv at udkommenter alt og så prøv at skrive $\mathbb{R}$ og se om det ikke går.
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 21:59 #9
Jeg skal ligge et svar. Det gør jeg lige. ;) Så acceptere du bare.
Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 22:02 #10
Den skabelon lyder som en god hjælp.. Det ville være lækkert..
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 22:05 #11
så mangler jeg bare en email adresse eller noget. ;)
Avatar billede stinepigen Nybegynder
04. marts 2004 - 22:07 #12
eehh.. okey.. :o) mail@stinepigen.dk
Avatar billede x-masman Nybegynder
04. marts 2004 - 22:15 #13
mail sendt