Avatar billede max-w Nybegynder
04. marts 2004 - 14:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL server i Windows XP

Kan SQL server interprize installeres i windows XP? hvis ja, hvordan er det at når jeg prøver det, vil den kun acceptere klient installation?
Avatar billede venne Nybegynder
04. marts 2004 - 14:11 #1
Citat fra http://www.microsoft.com/sql/evaluation/sysreqs/2000/default.asp

• SQL Server 2000 Enterprise Edition and Standard Edition can run on the following operating systems:
Windows Server 2003, Standard Edition
Windows Server 2003, Enterprise Edition
Windows Server 2003, Datacenter Edition
Windows® 2000 Server
Windows 2000 Advanced Server
Windows 2000 Datacenter Server
Windows NT® Server version 4.0 with Service Pack 5 (SP5) or later
Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition, with SP5 or later

Altså ikke Windows XP. Det er jo nok fordi at XP ikke er et serveroperativsystem. Hvis du vil køre en enterprise server må du have et OS der er beregnet til det.
Avatar billede max-w Nybegynder
04. marts 2004 - 14:35 #2
tak for det, her er 30 points