Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2004 - 02:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Database sti

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;
Data Source=D:\Skole\KOD\Hammerslag\websiden\db\Hammerslag.mdb];

Det her virker ikke, og jeg ved ikke, hvad der skal stå i stedet, for at få det til at virke;)

Nogen der kan hjælpe:) ?

//Simonia
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
04. marts 2004 - 19:58 #1
Noget i denne stil.
strConnect = "Data Source=D:\Skole\KOD\Hammerslag\websiden\db\Hammerslag.mdb;Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
Set Conn = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
Conn.Open strConnect

:-) karsten_larsen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. marts 2004 - 20:26 #2
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Skole\KOD\Hammerslag\websiden\db\Hammerslag.mdb"

skriv den sådant, så skulle det gerne virke.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. marts 2004 - 20:29 #3
Personligt bruger jeg denne måde :

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\AddLink.mdb"

Fordi det går det letter hvis man flytter web hotel eller de flytter sitet rundt på serveren. Her ligger min db folder uden for selve websitet, så hvis mine DB'er havde lagt i en mappe inde i sitet i en mappe kaldt db ville den se sådant ud :

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\db\AddLink.mdb"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
04. marts 2004 - 20:30 #4
jeg ville umiddelbart tro at du kan bruge denne

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\db\Hammerslag.mdb"
Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2004 - 20:44 #5
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\db\Hammerslag.mdb"

Ved denne her, postet af bojohansen siger den stien er ugyldig, da den starter herfra: c:/inetpub/wwwroot eller sådan noget og ikke på harddisk d: i den pågældende mappe.
Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2004 - 20:45 #6
Karsten: Din er vist helt gal, for den skriver at det ikke stemmer overens med ole db
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. marts 2004 - 09:28 #7
hmm - hvor ligger din db hos en udbyder eller hos dig selv? Er det en access database, mysql, mssql?

Prøv evt.

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " &  Server.MapPath("Hammerslag.mdb")
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2004 - 11:22 #8
initialiseringsstrengen stemmer ikke overens med ole db, skriver den karsten. Det samme som ved dit forrige svar...
Avatar billede bojohansen Nybegynder
05. marts 2004 - 13:27 #9
kører du på .asp eller .net ?
Hvilken version af MDAC er installeret på serveren ?

Hvis du ikke ved, så er nedenstående en default driver til MDAC som skulle virke.

"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ= d:\DinSti\DinDatabase.mdb "
Avatar billede simonia Nybegynder
05. marts 2004 - 15:57 #10
.net og ved ikke hvilken version.

"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ= D:\Skole\KOD\Hammerslag\websiden\db\Hammerslag.mdb "

Dette var det svar, der virkede, his andre på et senere tidspunkt skulle kunne bruge dette spørgsmål til noget og bojohansen, du er dagens helt :)

Tusind tusind tak, nu glæder jeg mig til at lege lidt med det:)