Avatar billede konder Nybegynder
03. marts 2004 - 22:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lukket system udenom internettet

Sikkert et tåbeligt spørgsmål. Jeg har en rapportskrivning med indførelse i db på nettet(php). Men har brug for, hurtigt og simpelt at lave et tilsvarende der kan køre på pc-er udenom nettet. Hvad gør jeg?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 22:21 #1
du laver da bare dit egen netværk med lidt kabler og en switch. Alternativt hvis du har en maskine med megen ram, kan du installere VMware, så kan du lave et virutuelt net med X virtuelle maskiner på en pc. Hver maskine med egen IP adresse osv
Avatar billede konder Nybegynder
03. marts 2004 - 22:32 #2
Desværre kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 22:37 #3
Du kan køre lokalt på en maskine med en webserver (f.eks. apache med php) du kan sagtens teste tingene som om de kørte over net uden at maskinen er tilsluttet Internettet
Avatar billede konder Nybegynder
03. marts 2004 - 22:40 #4
men det skal altså også bare ku fungere på een maskine.
Avatar billede konder Nybegynder
03. marts 2004 - 22:42 #5
så installere jeg en "server" på maskinen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 22:46 #6
Ja eller på en anden maskine og forbinder så de to via netkort. Apache er gratis og god til PHP. Der findes vejledninger og andet på nettet til hvordan det gøres og på http://www.sslug.dk kan du faktisk få praktisk hjælp til at installere den (hvis du gør det på en linux maskine som du også kan få hjælp til) Apache kører fint på en windows
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. marts 2004 - 22:48 #7
Det er sådan jeg selv arbejder, på en lokal Internet Information Server, installeret på min egen maskine. Når mine ting er færdig programmeret og testet, loades de op lå et lukket netværk og testes her. Enkelte ting loades så op på internettet. Det kører helt problemløst
Avatar billede konder Nybegynder
03. marts 2004 - 22:50 #8
mange tak