Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 11:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp! kan ikke installere AVP!

hvorfor kan jeg ikke installere NOGEN antivirus programmer?
lige meget hvilket et jeg prøver med, så er der problemer.
fx. kan jeg ikke installere programmer fra Zygate, eftersom windows installer generere en fejl og afsluttes.
i andre kan jeg sagtens nå at komme igang med at installere og så ligepludselig - så lukkes det!
hvad kan jeg gøre??
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 11:42 #1
Der kan ligge noget og blokere, prøv en onlinescan med Panda eller Housecall her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Kom lige med navne på evt. virus.
Følg så vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 12:38 #2
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 12:38:22, on 03-03-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\Programmer\PeerGuardian 1.99\PeerGuardian_1.99b_pr7.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
E:\Programmer\CloneCD\ElbyCheck.exe
E:\Programmer\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\windows\system32\messenger.exe
C:\PROGRA~1\COMETS~1\DM\bin\dmserver.exe
C:\Documents and Settings\Mikkel Kjeldsen\Skrivebord\hijackthis.exe
E:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
E:\games\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
c:\windows\system32\windows.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\TrayMon.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.fileplanet.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "E:\Programmer\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "E:\Programmer\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Shtz] C:\Documents and Settings\Mikkel Kjeldsen\Skrivebord\shutz\shutz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [system] C:\windows\system32\messenger.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DM_Server] C:\PROGRA~1\COMETS~1\DM\bin\dmserver.exe /onreboot
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] E:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Loudjoy] C:\PROGRA~1\32 kind defy\dartidlewait.exe
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\WINDOWS\System32\explorer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "E:\Programmer\PCcillin\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCClient.exe] "E:\Programmer\PCcillin\PCClient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TM Outbreak Agent] "E:\Programmer\PCcillin\TMOAgent.exe" /run
O4 - HKLM\..\RunServices: [system] C:\windows\system32\messenger.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "e:\games\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programmer\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {197AB1D7-A7DD-4C86-A938-1FCC0DB21B85} (DMProxyCtl Class) - http://dm.cometsystems.com/dm/dm_286.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EDD6C042-E583-42FA-9211-282AC1A99195} (OTAutoInstall Class) - https://streaming.endeavors.com/appx/clientdownloads/OTAI.CAB
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 13:12 #3
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.
O4 - HKLM\..\Run: [DM_Server] C:\PROGRA~1\COMETS~1\DM\bin\dmserver.exe /onreboot
O4 - HKLM\..\Run: [explorer] C:\WINDOWS\System32\explorer.exe
O16 - DPF: {197AB1D7-A7DD-4C86-A938-1FCC0DB21B85} (DMProxyCtl Class) - http://dm.cometsystems.com/dm/dm_286.cab
O16 - DPF: {EDD6C042-E583-42FA-9211-282AC1A99195} (OTAutoInstall Class) - https://streaming.endeavors.com/appx/clientdownloads/OTAI.CAB
---------------------------------------
Kender du? Ellers fixes.
O4 - HKLM\..\Run: [Loudjoy] C:\PROGRA~1\32 kind defy\dartidlewait.exe
C:\WINDOWS\System32\LckFldService.exe << Hvad er det? Slet den i fejlsikret, hvis du ikke ved det.
---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
c:\windows\system32\windows.exe << Filen.
C:\WINDOWS\system32\explorer.exe << Filen. Bemærk placeringen, meget vigtigt.
C:\PROGRA~1\COMETS~1 << Mappen.
---------------------------------------
Hent og installer Servicepack 1 og Hotfixes til din XP her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-961602BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 16:15 #4
Nu har jeg gjort det - nu kan jeg bare ikke en skid! - ALT er forbudt område - jeg kan ikke engang køre cmd mere!
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 16:30 #5
Har du hentet og installeret Servicepack og Hotfixes?
Hvis ja, så kør en Repair af din windows, vær offline indtil du har gennemført Repair og installeret Servicepack og hotfix igen, ellers vil du blive ved med at blive angrebet.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 16:32 #6
jeg kan ikkeinstallere dem! - det er problemet. der er nogle ganske få programmer der virker, men intet andet.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 16:41 #7
Du har dem på din HD, så kør den repair, før kommer det ikke til at virke.
De orm har lavet rigtigt rav i din PC.
Vejledningen er lavet af brugeren Resten.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
8:Installer Servicepack og Hotfixes, inden du går på nettet.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 19:00 #8
ved du hvad jeg tror bare jeg siger tak for hjælpen og formaterer. jeg har prøvet at reparere 2 gange nu, men den bli'r ved med at mede om den samme fejl. så nu formaterer jeg og installerer efterfølgende ALT avp jeg har/kan få fat i :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 19:17 #9
Det kan jeg godt forstå, men sørg for at have SP1 og Hotfix filen på en CDrom, så du kan lægge det ind inden du går på nettet.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 19:59 #10
det har jeg klaret :)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
03. marts 2004 - 19:59 #11
det har jeg klaret :)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 20:01 #12
Godt, så held og lykke med det, og tak for point.