Avatar billede leungting Nybegynder
01. marts 2004 - 23:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PowerPoint og QuickTime formater

Problemet er dette: I et PowerPointshow, som jeg har fået tilsendt er der flere af dias, som jeg ikke kan se. Der hvor tekst og billede skulle være, står der følgende: "Der kræves Quick Time og et photo - JPEG-komprimeringsværktøj, for at man kan se dette billede".
Hvad skal jeg gøre for at se disse dias?
Min version af PowerPoint er XP.
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2004 - 23:40 #1
Har du quicktime installeret? Ellers vil det nok være et godt sted at starte.
Avatar billede leungting Nybegynder
01. marts 2004 - 23:40 #2
det har jeg
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2004 - 23:42 #3
Muligvis husker jeg forkert, men det foresvæver mig noget om, at PowerPoint kun kender nogle forholdsvis ældre versioner af Quicktime.
Avatar billede leungting Nybegynder
01. marts 2004 - 23:42 #4
jeg tænker på om det mon er et specielt plugin til PowerPoint jeg mangler
Avatar billede leungting Nybegynder
01. marts 2004 - 23:44 #5
ok jeg har version Quicktime 6.0
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2004 - 23:46 #6
Her er hvad jeg lige kunen finde om versioner:

Due to the restrictions in licenses, Windows versions of PowerPoint are
not as QuickTime-friendly as their Mac counterparts. While you can insert
almost any QuickTime movie in PowerPoint 98, 2001 or 'X' on the Macintosh,
the same does not hold true for PowerPoint 97, 2000 or 2002 on Windows.
These restrictions are more due to the way PowerPoint handles multimedia,
specifically on the Windows platform, where you can only insert QuickTime
version 1, 2 and 2.5 files. You can read more specifics and details at
Austin Myer's famous PowerPoint multimedia treatise, mirrored on this
site:"
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2004 - 23:47 #7
Og så glemte jeg lige halvdelen, sorry

You don't mention your version of PowerPoint or your OS.  I was able to do
insert Quicktime into the latest version of PowerPoint for the Mac.
HOWEVER, when I tried to play it on a PC, I got an error regarding a
missing compression CODEC. Your post prompted me to search down the
reason. Here's a quote from a site called Indezine
(http://www.indezine.com/products/powerpoint/ppquicktime.  html )
"QuickTime
Avatar billede leungting Nybegynder
01. marts 2004 - 23:55 #8
Det løser bare ikke problemet. Jeg skal vide hvad der skal til for at se disse dias.
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2004 - 23:57 #9
Hvis problemet er somcskitseret ovenfor, at præsentationen er lavet på en version af Quicktime, som ikke kan vises i din version gennem PowerPooint, er der formodentlig kun den mulighed, enten at installere en version af Quicktime som kan, eller at få den, der har lavet præsentationen til at ændre Qucicktime filerne til et andet format som du kan læse.