Avatar billede jqrn Mester
29. februar 2004 - 14:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Port 113 på Belkin router/firewall

Jeg har på www.grc.com tjekket sikkerheden på min PC og det så faktisk helt godt ud bortset fra at port 113 kun var lukket ikke "stealth".

Jeg har en "Belkin Cable/DSL Gateway Router" som også fungerer som firewall og på hver PC kører jeg ZoneAlarm (som faktisk har en speciel intelligent kontrol på pot 113).

Bør jeg gøre noget for at lukke port 113 yderligere og i givet fald hvordan gør jeg det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. februar 2004 - 14:25 #1
Port 113 bruges normalt til authentication service. Hvis du bruger noget remotelogon eller forskellige connections til web, ftp mailservere vil denne port ofte bruges.

Alle porte der ikke anvendes bør lukkes, man lige denne port kan give dig problemer. jeg ville forsøge at lukke den og se om alt fungerede som det skulle. Hvis det er sådan, så hold den lukket, ellers åbend den igen.

Hvirdan det gøres i Belkin ved jeg ikke
Avatar billede jqrn Mester
01. marts 2004 - 14:45 #2
bufferzone du har ret. Jeg tror ikke jeg får nogle problemer, men er ikke helt sikker da jeg bl.a. kører VPN til firmaet og lidt forskelligt - men det er jo da nogenlunde til at teste - hvis altså jeg kunne finde ud af at lukke den - og så er vi tilbage ved mit spørgsmål
Avatar billede jqrn Mester
27. maj 2004 - 11:02 #3
spørgsmål lukkes uden løsning :-(